شیوع بیماری وبا در یمن به دلیل کمبود امکانات بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فرانسه ،یونیسف با صدور بیانیه ای افزود: مقام های بهداشتی یمن با رصد موارد ابتلا به بیماری وبا ٬ موارد زیادی ابتلا به این بیماری را در صنعا پایتخت و همچنین شهر تعز واقع در جنوب غربی این کشور گزارش دادند.
این سازمان در بیانیه خود ضمن تاکید بر کمک برای درمان موارد ابتلا به بیماری وبا ٬از تداوم همکاری با مسئولان بهداشتی این کشور برای توقف شیوع این بیماری خطرناک خبر داد.
جولیان هارنس نماینده یونیسف در یمن گفت: به دلیل کمبود امکانات بهداشتی در یمن بر اثر جنگ، کودکان بیش از دیگران در معرض خطرات جدی قرار دارند و به همین دلیل باید دست به اقدام فوری در این خصوص زد.
وی افزود: اگر این بیماری درمان نشود٬ شمار مرگ ومیر مبتلایان به آن زیاد خواهد بود وامکان دارد 15 درصد مبتلایان به آن را ظرف چند ساعت از بین ببرد.
ارائه خدمات بهداشتی طی 18 ماه تجاوز عربستان به یمن تقریبا به طور کلی متوقف شده وتاکنون ده هزار تن کشته وهزاران تن دیگر زخمی شده اند.
بر اساس آمار سازمان ملل ،تجاوز عربستان به یمن علاوه بر این دست کم سه میلیون آواره به جا گذاشته است و مردم با بحران خطرناک ناشی از نبود آب آشامیدنی وغذای سالم وشیوع انواع بیماری ها از جمله وبا مواجه هستند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا