نمایشگاه”خطوط خاموش” در موزه هنرهای معاصر افتتاح می شود

پایگاه خبری ارک اصفهان:
نخستین نشست، کارگاه و نمایشگاه “خطوط خاموش” روز پنجشنبه 29 مهرماه جاری ساعت 18 در موزه هنرهای معاصر افتتاح می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نخستین نشست، کارگاه و نمایشگاه “خطوط خاموش” با محوریت خطوط فراموش شده و کم کاربرد با رویکرد احیای این خطوط و بازگرداندن آنها از حاشیه به مرکز کتابت و خوشنویسی ایرانی در موزه قرآن موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان طرح و اجرا می شود.
این کارگاه های تخصصی و عملی با حضور هنرمندان و هنرجویانی برگزار می شود که نقش اصلی در مرجعیت عملی و استعدادپروری علاقمندان و مستعدان آن را در بردارند.
در این راستا هنرمندان ارجمند سید “محمدوحید موسوی” جزایری در اقلام خط کوفی، “ناصر طاووسی” در خطوط رقاع و نسخ و “محسن سلیمانی” با خطوط محقق و ریحان با هدف تولید اثر برای گنجینه آثار موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به خلق آثاری اقدام خواهند کرد.
آثار نمایشگاه از هنرمندان مطرح این خطوط جهت ایجاد مرجعیت عملی پایدار برای موزه و موضوع مورد تمرکز آن تعریف شده است که ماهیت این نمایشگاه در گفتمان سازی نگاه نو به خطوط خاموش و استعدادپروری خوشنویسان جوان و جویای تجربه های نوین بسیار مهم بوده که در جنب این مجموعه برنامه یک نشست علمی با سخنرانی دکتر شهیدانی و سایر هنرمندان مدعو برنامه ریزی شده که مباحث آن نیز به چاپ خواهد رسید و خود گامی در راستای ایجاد مرجعیت علمی برای مجموعه موزه قرآن و هنر معاصر اصفهان است.
نشست و کارگاه های تخصصی نمایشگاه “خطوط خاموش”، 29 مهرماه جاری از ساعت 10 صبح آغاز شده و مراسم گشایش نمایشگاه ساعت 18 در گالری شماره یک موزه برگزار می شود.
گفتنی است؛ گردهمایی هنرمندان شاخص کشوری و خوشنویسان و هنرجویان در ایجاد شبکه سازی نوین و بستر سازی برای ارتباطات آینده جهت تقویت خوشنویسی خاموش ایرانی اسلامی و مجموعه موزه و هنرمندان بسیار پربرکت بوده و از سوی دیگر تلاش برآن است تا این نخستین قدم ها برای احیای خطوط خاموش در اصفهان ادامه یابد و سلسله برنامه هایی در این راستا شکل گیرد تا اصفهان مکان و مامنی برای انتقال ارزش های بصری وزیبایی شناختی خطوط فراموش شده از پس زمینه بستر هنر سنّتی ایرانی به پیش زمینه گفتمان هنر معاصر باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا