اروپای شرقی بازار جدید صادرات محصولات شیلاتی ایران است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی افزود: صنعت توریسم در کشورهای شرق اروپا در حال رشد است و بنابراین بازار خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی ایران محسوب می شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت صادرات آبزیان کشور را 100 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی در آینده برنامه ریزی برای تولید بیش از 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس را برنامه ریزی کرده و می تواند بخشی از نیاز کشورهای شرق اروپا به این محصولات را تامین کند.
وی رومانی را بازار جدیدی در شرق اروپا برای صادر کنندگان ایرانی در حوزه آبزیان دانست و تصریح کرد: ایران در زمینه صادرات مهندسی فنی ( تجهیزات و ادوات تولید و پرورش آبزبان ) به خصوص در زمینه گونه های خاویاری به این کشور کمک خواهد کرد.
صالحی گفت: رومانی در بخش پرورش گونه های آبزیان مانند ماهیان خاویاری، قزل آلا و کپور ماهیان تجربیاتی دارد، اما تجربیات و فناوری های ما در این بخش بیشتر و به روز است.
وی افزود: ظرفیت تولیدات شیلاتی ایران بالاتر از رومانی است، محصولات شیلاتی نظیر ماهیان پرورشی، میگو و گوشت ماهیان خاویاری زمینه خوبی برای صادرات و تجارت با این کشور است.
به گزارش ایرنا، مجموع تولیدات کشاورزی ایران بیش از 110 میلیون تن است که حدود یک میلیون تن آن را محصولات شیلاتی تشکیل می دهد و یک درصد کل تولید است.
مجموع ارزش صادراتی محصولات کشاورزی بیش از 3.5 میلیارد دلار است که 350 میلیون دلار آن برابر با 10 درصد کل صادرات به محصولات شیلاتی مربوط می شود.
با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان شیلات برای توسعه آبزی پروری، دانش فنی پرورش ماهی در قفس از نروژ وارد شده و با امضای تفاهم نامه های مختلف، این مهم در کشور در حال اجراست.
براساس برنامه ریزی، موسسه جهاد نصر متولی 60 هزار تن از تولید 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس است.
اقتصام**9186 **1559 ** خبرنگار: هما همت خواه ** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا