بهره وری از کشاورزی با توجه به منابع طبیعی افزایش یابد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرج ناکوزی روز یکشنبه در دهمین سال همایش ملی اعطای نشان ایمنی سلامت و همچنین گرامیداشت روز جهانی غذا ( 16 اکتبر) برابر با 25 مهرماه افزود:جمعیت جهان در سال 2050 جمعیت جهان به 9 میلیارد تن خواهد رسید، پس باید توجه کرد که بهره وری از کشاورزی باید 60درصد افزایش یابد.
وی گفت: تدبیر فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) با توجه به چالش یاد شده ، کشاورزی اقلیم هوشمند است تا به این چالش ها فائق آید؛ اما این کار به تنهایی قابل انجام نیست و به همکاری دولت ها ، ملت ها ، بخش خصوصی و جوامع محلی نیازدارد.
وی این چالش ها را چالشی بین المللی عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ناکوزی تصریح کرد: با توجه به اینکه دما در سال 2100 در این منطقه هم 2درجه افزایش می یابد، باید دید چطور می شود که با این چالش ها مواجه شد؛ ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران ، همراه 32 کشور عضو می تواند به هدف مهم محو گرسنگی به طور موفق دست یابد.
وی با اشاره به اینکه اهمیت روز جهانی غذا با شعار تاثیرات اقلیم است گفت: اهمیت این موضوع در سخنرانی و پیام دبیرکل سازمان ملل مشخص است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه جانبه، همه با هم به این هدف دست یابیم و همچنین جمهوری اسلامی ایران نیز از امنیت غذایی پایدار برخوردارباشد.
این مقام مسئول در فائو در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که در روز جهانی غذا باید به درد میلیون ها تن، گرسنه در جهان بپردازیم.ما با چالش هایی مواجه ایم که باید به آنها بپردازیم ، تمرکز روی شعار امسال روز جهانی غذا بر تغییر آب و هواست که باید با تغییر اقلیم، غذا نیز تغییر یابد.
به گزارش ایرنا در این همایش که وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین معاونانش و برخی از نمایندگان مجلس و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و بهداشت و درمان حضور داشتند با اعطای نشان ایمنی سلامت از تولیدکنندگان صنایع غذایی تقدیر شد.
2 دانش آموز دختر دوقلو هم در همایش امروز به طور رسمی وزیر بهداشت را به پیاده روی در پارک پردیسان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا دعوت کردند.
اجتمام**2181**9397**1776
خبرنگار: ناهید حاجی خانی **انتشار دهنده:لیلا خطیب زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا