رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش آغاز شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز دوشنبه خبرنگار دفاعی ایرنا، سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در این رزمایش که با حضور فرماندهان کشوری و لشکری برگزار می شود، گفت: این رزمایش به مدت سه روز در این منطقه از خاک میهن اسلامی کشورمان و با شرکت انواع هواپیماهای تیز پرواز شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک برگزار خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش با تاکید بر اینکه هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها نیز در این رزمایش شرکت دارند، اظهار داشت: در ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی قدرتمند ارتش، تنها بخشی از توان این نیرو در صیانت و دفاع از حریم هوایی کشورمان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: در این رزمایش هواپیماهای جنگنده سوخو 24 با شعاع و برد عملیاتی بلند، اف 4، اف 5، میگ 29، اف 14، صاعقه، هواپیمای سوخت رسان بوئینگ 707 و 747، انواع پهبادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای سی 130، حضور دارند.
امیر روز خوش خاطر نشان کرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده ها همراه با سوخت گیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راکت ها در عملیات هوا به زمین و موشک های هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری، بمب افکن ها و رصد اطلاعاتی منطقه عملیات خواهد بود.
ادامه دارد..
اجتمام *1933/3229*1569** خبرنگار: بهروز سلطانیان * انتشاردهنده:علی حبیبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا