مدیرعامل جدید گروه ماشین سازی تبریز در گفتگو با «نصر» خبر داد: افزایش 7 برابری تولید محصولات گروه ماشین‌سازی تبریز/ کمبود نقدینگی داریم

“حابل زادبود” در خصوص آخرین وضعیت گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز به خبرنگار «نصر» گفت: به لحاظ حقوقی هم اکنون سهام گروه ماشین سازی تبریز متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد ایران بوده و با وکالت این صندوق سازمان خصوصی سازی متولی مدیریت این شرکت است.

وی افزود: پس از استقرار هیات مدیره جدید شرکت وضعیت رو بهبود است و حقوق و مزایای پرسنل هم با حمایت سازمان خصوصی سازی پرداخت شده و هم اکنون حقوق معوقه ای نداریم، اما در تامین مواد اولیه کافی برای تولید با مشکل مواجه هستیم.

زادبود تصریح کرد: هیات مدیره جدید گروه ماشین سازی تبریز تلاش کرده با افزایش تولید، کم و کسری ها را جبران کند. ما در 45 روز گذشته رشد 7 برابری در تولید محصول داشتیم و هفتمین محموله صادراتی و اولین محموله پس از استقرار هیات مدیره جدید ماشین سازی به ترکیه دیروز بارگیری شده و به سوی کشور مقصد حرکت کرد و همچنین چند محموله دیگر هم در روزهای آینده بارگیری و صادرات خواهد شد.

وی از انجام مذاکرات برای صادرات محصولات ماشین سازی تبریز به چند کشور اروپایی دیگر خبر داد.

* کارگران در خطوط تولید به صورت تمام وقت با انگیزه بالایی کار می کنند

مدیرعامل جدید گروه ماشین سازی تبریز در ادامه با بیان اینکه به اندازه نیاز مواد خام وارد خط تولید کارخانه شده است، گفت: کارگران در خطوط تولید به صورت تمام وقت با انگیزه بالایی کار می کنند و دیگر نگران امنیت شغلی خود نیستند و این خیلی مهم است.

زادبود گفت: ما در طول 45 روز گذشته محصولات دپو شده در انبار شرکت را به بازار عرضه کردیم و امروز سفارش های متعددی هم دریافت کرده ایم که باید تولید کرده و تحویل دهیم.

* گروه ماشین سازی تبریز هنوز از حالت بحرانی خارج نشده است

وی در عین حال گفت: گروه ماشین سازی تبریز هنوز از حالت بحرانی خارج نشده و نیاز به حمایت های بیشتری از سوی مسئولین استان و کشور دارد. ما به اندازه ای که بتوانیم افزایش چشم گیری در تولید داشته باشیم مواد اولیه نتوانسته ایم تهیه کنیم و این به علت کمبود نقدینگی در شرکت است.

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز در خصوص وضعیت شرکت ریخته گری این گروه نیز گفت: هیچ گاه شرکت ریخته گری نمی تواند جدای از ماشین سازی باشد، چرا که ما به صورت زنجیر وار به هم متصل هستیم.

زادبود گفت: تعامل هیات مدیره دو شرکت خوب است و ما به اندازه کافی خوراک از ریخته گری تامین کرده ایم و پرداخت هایی هم به آن ها داشته ایم.

* تابع تصمیم دولت هستیم

وی در خصوص احتمال واگذاری این گروه به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا»، گفت: ما دخالتی در تصمیم گیری های کلان نداریم و هر تصمیم و مصوبه ای که دولت محترم اتخاذ کند، تبعیت خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز گفت: امیدوارم هر تصمیمی که اتخاذ می شود به مصلحت و سود ماشین سازی و صنعت کشور باشد، چرا که با رونق گروه ماشین سازی تبریز، شاهد رونق گرفتن صنایع پایین دستی بیشتری در استان و کشور خواهیم بود.

زادبود در پایان از حمایت سازمان خصوصی سازی در بهبود وضعیت این شرکت در 45 روز گذشته و حمایت های معنوی استاندار و مدیران استانی تقدیر کرد و گفت: گروه ماشین سازی تبریز به حمایت های دولت و مسئولین استانی نیاز دارد تا از شرایط بحرانی خارج شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا