نخست وزیر استرالیا شکنجه در بازداشتگاه پناهجویان در نائورو را رد کرد

به گزارش ارک خبر، عفو بین الملل روز دوشنبه در گزارشی با قاطعیت اعلام کرد سیاست استرالیا در بازداشتگاه پناهندگان در نائورو نقض سیستماتیک حقوق بشر و احتمالا به منزله شکنجه است.
نخست وزیر استرالیا اینکه رفتار با پناهندگان در نائورو مقداری شکنجه عمدی و سیستماتیک است را رد کرد.
وی به شبکه رادیویی ‘ای.بی.سی’ استرالیا، گفت: من این ادعا را کاملا رد می کنم. این کاملا نادرست است.
مشاهدات و مصاحبه های گزارشگران عفو بین الملل با پناهجویان در نائورو نشان می دهد پناهندگان و پناهجویان در این بازداشتگاه با احتمال حمله مواجه بوده و وضعیت بهداشتی و درمانی درستی ندارند. اقدام به خودکشی از جمله در میان کودکان نیز شایع است.
این در حالی است که ‘مالکوم ترنبول’ مدعی شد: دولت اقداماتی قابل ملاحظه برای درمان و بهداشت، رفاه و آموزش و پرورش پناهجویان سرمایه گذاری کرده است.
عفو بین الملل در این گزارش تاکید کرد: عدم ارائه یک محیط امن باعث شد بسیاری از پناهندگان از حضور در مدرسه باز بمانند و این نقض جدی حقوق کودکان است.
کانبرا براساس سیاست های سختگیرانه خود در قبال مهاجران غیرقانونی و پناهجویانی که تلاش می کنند خود را با قایق به استرالیا برسانند آنها را دستگیر و به بازداشتگاه هایی در کشور کوچک نائورو و یا جزیره مانوس در پاپوا گینه نو منتقل می کند.
در بازداشتگاه نائورو بیش از 400 زن، مرد و کودک نگهداری می شوند و براساس تحقیقات عفو بین الملل بسیاری از این افراد براثر فشارهای روحی وارد شده به خود صدمه زده اند.
عفو بین الملل اعلام کرد که 58 نفر یعنی حدود 15 درصد جمعیت این بازداشتگاه اقدام به خودکشی کرده اند و یا قصد خودکشی داشته اند.
عفو بین الملل همچنین استرالیا را به ‘پنهان کاری’ متهم کرد، چون تنها تعداد انگشت شماری از روزنامه نگاران و مدافعان پناهندگان در سال های اخیر به نائورو دسترسی داشته اند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شهریور ماه نیز از دولت استرالیا خواست بازداشتگاه نگهداری پناهجویان در جزیره نائورو را که شرایط وخیم و بسیار دشوار آن با انتقادهای شدید بین المللی روبرو شده است، تعطیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا