یک سوم جوانان مسلمان مرد اتریشی در خطر پیوستن به گروه های افراطی هستند

به گزارش ارک خبر به نقل از این نشریه آلمانی زبان، گزارش ها حاکی از این است که گروه های افراطی با برنامه ریزی های دقیق به دنبال جذب نیرو در جهت اهداف خود هستند. در حال حاضر نیز بررسی ها نشان می دهد که بیش از 400 تن از جوانان یا جذب این گروه های رادیکالی شده اند و یا به دنبال برقراری ارتباط با آنها هستند.
به نوشته پروفیل بیش از نیمی از این جمعیت را جوانان چچن تشکیل می دهند. همچنین از هر 4 مسلمان یکی ترک است.
این نشریه اتریشی در بررسی های خود آورده است که حدود 47 درصد آنها دین یهود را قبول ندارند و به شدت یهودی ستیزند. 60 درصد نیز مخالف همجنس گرایان و خواهان از بین رفتن این گروه ها هستند.
در همین راستا گرنت بلومل رئیس حزب مردمی شهر وین خواهان رسیدگی بیشتر به دروسی شد که در مدارس مسلمانان تدریس می شود.
وی معتقد است آموزه هایی که در این مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد خطر رادیکالی شدن آنها را افزایش می دهد. وی به نشریه پروفیل گفت: باید دقیقا اقدامات لازم را در برابر افراط گرایی از جمله ممنوعیت حجاب کامل صورت، فعالیت های خیریه و یا ممنوعیت توزیع قرآن را انجام داد.
پیشتر نیز دادگاه عالی وین با انتشار حکمی مجوز فعالیت مدرسه پادشاهی عربستان در پایتخت اتریش را لغو و دستور به بسته شدن آن داد. در این حکم آمده بود که در این مدرسه کتاب های درسی در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت که از نظر آموزشی و اصول آموزشی، فصل بی شماری از آنها نقض ارزش های اساسی اتریش و دقیقاً بر خلاف آموزش های مدنی بود.

دکمه بازگشت به بالا