حمله به حسینیه شیعیان در کراچی یک کشته و 15 زخمی برجای گذاشت

به گزارش رسانه های پاکستان، این حمله دوشنبه شب توسط مهاجمان ناشناس در حین برگزاری مجلس سوگواری امام حسین علیه السلام واقع در حسینیه ای در منطقه لیاقت آباد شهر کراچی انجام شد.
مقدس حیدر مقام ارشد پلیس کراچی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: تروریست ها حسینیه شیعیان را هدف پرتاب نارنجک قرار دادند که در پی آن یک کودک کشته شد و 15 تن دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده نگرفته است.
در شب پنجم ماه محرم نیز فردی به نام ‘سید منصور زیدی’ یک شخصیت شیعه پاکستان، بدست گروهی از مهاجمان مسلح در شهر کراچی کشته و فرزند وی هم در این حمله مجروح شد.
با این وجود، مراسم های عزاداری در ماه محرم امسال در پاکستان در فضایی نسبتا آرام در مقایسه با سال های گذشته انجام شد و دولت و نیروهای امنیتی پاکستان، این آرامش را از دستاوردهای خود می دانند.
سال گذشته نیز برخی از مجالس و محافل عزاداری های محرم در نقاط مختلف پاکستان به ویژه در شب های تاسوعا و عاشورا، حملات تروریستی علیه شیعیان در مراسم های عزاداری در ایالت های سند و بلوچستان، دست کم 36 کشته و بیش از یکصد نفر مجروح برجا گذاشت و بسیاری از قربانیان این حملات و انفجارهای تروریستی، زنان و کودکان بودند.
در انفجار انتحاری که در شب عاشورا سال گذشته در میان جمعی از عزاداران حسینی در منطقه ‘جیکب آباد’ واقع در ایالت سند پاکستان رخ داد، دست کم 24 نفر از عزاداران از جمله تعدادی زن و کودک به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر نیز مجروح شدند. در شب تاسوعای سال گذشته نیز نیز انفجار انتحاری دیگری در مقابل امام بارگاه (حسینیه) کاظمیه در منطقه ‘بولان’ واقع در ایالت بلوچستان پاکستان، دست کم 12 نفر از عزاداران حسینی را از جمله شش کودک به شهادت رساند و دهها نفر دیگر را نیز مجروح کرد.
یکی از خطرناک ترین، افراطی ترین و ضدشیعی ترین گروه های تروریستی پاکستان موسوم به ‘لشگر جهنگوی’ مسوولیت هردو حمله تروریستی علیه شیعیان و عزاداران حسینی را برعهده گرفت.

دکمه بازگشت به بالا