برگزاري مجالس شور و عزا در ايام محرم

پایگاه خبری ارک اصفهان:

برگزاري مجالس شور و عزا در ايام محرم

عاشقان، ارادتمندان و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت در گروه فولاد مبارکه، همنوا با ديگر عزاداران ابا عبدالله الحسين (ع) با حضور در مراسم سوگواري سرور آزادگان جهان و ياران با وفاي ايشان همچون سالهاي قبل در ايام محرم و در شبهاي تاسوعا، عاشورا و شام غريبان در فولاد مبارکه، مصلي بزرگ امام خميني(ره) در شهر اصفهان، و ساير شرکت‌هاي گروه فولاد مبارکه نوحه خوان و ميزبان خوشه چينان معرفت مکتب امام حسين(ع) بودند.

به گزارش خبرنگار فولاد، کارکنان فولاد مبارکه از جاي، جاي شرکت بصورت دستجات زنجير زن و سينه زني به همراه هيئت‌هاي مذهبي، سياهپوش در سوگ اسوه شجاعت و رادمردي به سمت مسجد جامع فولاد مبارکه حرکت نمودند و با سر دادن آواي يا حسين (ع) فضاي شرکت را شور و حالي ديگر بخشيدند.

بنابر اين گزارش در اين مراسم پس از مرثيه سرايي مداحان اهل بيت و اقامه نماز جماعت، حجت الاسلام و المسلمين درّاني از خطيبان توانمند کشور و سخنران ويژه مراسم عزاداري عاشقان اباعبدا… الحسين (ع) طي سخناني ضمن تشريح حادثه کربلا به تبيين چرايي قيام امام حسين(ع) و اينکه چرا ايشان قيام را مقدم بر حفظ جان خود و يارانشان که از واجبات است، دانستند، پرداخت.

به گزارش خبرنگار فولاد به همين مناسبت مراسم عزاداري با شکوهي در مجتمع فولاد سبا نيز برگزار شد و کارکنان اين مجتمع در سوگ امام حسين(ع) و ياران با وفايشان اشک غم و حسرت ريختند.

به گزارش روابط عمومي شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختياري همزمان با فرا رسيدن ايام عزاداري حضرت ابا عبدلله الحسين (ع) و تاسوعا و عاشوراي حسيني، آيين مقدس سوگواري و قرائت زيارت عاشورا در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختياري نيز برگزار شد.

در اين مراسم باشکوه که با حضور مديريت و کارکنان شرکت ورق خودرو از ابتداي ماه محرم الحرام به مدت 10 روز برگزار شد،سخنرانان و مداحان اهل بيت عليهم السلام در منقبت مقام والاي حضرت سيدالشهداء (ع) و ياران باوفاي آن حضرت سخن گفتند و در سوگ شهداي کربلا نوحه سرايي کردند.

به گزارش روابط عمومي شرکت فولاد سفيد دشت، اين مراسم نيز با شور و حال خاصي و با حضور مديريت، کارکنان و پيمانکاران شرکت فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري برگزار گرديد.در اين مراسم که روز دوشنبه 19 مهرماه مصادف با هشتمين روز از ماه محرم برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين نصيري امام جمعه شهر سفيد دشت به تبيين قيام عاشورا پرداخت.

وي شهادت امام حسين (ع)را نماد ايثار و از خود گذشتگي در راه خدا دانست و گفت :امام حسين وياران با وفايش با شهادت خود عزت وبالندگي دين اسلام را تضمين کردند و ما هم بايد از اين نهضت که به آساني به دست نيامده پاسداري کنيم. در ادامه اين مراسم معنوي عاشقان حسيني(ع) با سينه زني و نوحه سرايي در سوگ شهادت حضرت سيدالشهداء و شهداي دشت کربلا، اشک ماتم ريختند و ياد هميشه زنده آن حماسه آفرينان تاريخ را گرامي داشتند.

به گزارش خبرنگار فولاد، شرکت فولاد مبارکه همچون سالهاي قبل در مصلي بزرگ امام خميني(ره)، طي پنج شب مجلس شور و عزا از هشتم تا 12 محرم ميزبان خانواده هاي فولاد مباركه و ديگر شهروندان اصفهاني بود که در اين مراسم  عزاداران با سر دادن آواي حسيني، ارادت خويش را نسبت به خاندان عصمت و طهارت و شهداي گرانقدر كربلا  ابراز نمودند ضمن اينکه در طول برگزاري اين مراسم خطيبان پيرامون واقعه كربلا و پيامها و پيامدهاي اين نهضت عظيم به ايراد سخن پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بيت(ع) نيز در سوگ امام خويش به مديحه سرايي و ذکر مصيبت پرداختند.

گفتني است برپايي نمايشگاه بزرگ کتاب و نرم‌افزار، توزيع پنج شماره جزوه با نام عاشقانه‌ها با موضوع”سبک زندگي شما چگونه  است”، هر شب يک موضوع در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي ماهواره، بازيهاي رايانه‌اي و شبکه هاي اجتماعي و طرح سوال از آن در بين عزاداران حسيني، ايجاد پايگاه ثبت‌نام از حاميان طرح اکرام، ايتام و محسنين و دريافت نذورات جهت اطعام نيازمندان و ايتام توسط کميته امداد منطقه 3 اصفهان از ديگر برنامه‌هاي پر خير و برکت برنامه‌ريزي شده از سوي واحد فرهنگي و دفتر تبليغات اسلامي شرکت فولاد مبارکه در مراسم عزاداري هيئت شيفتگان حسيني فولادمبارکه در مصلي بزرگ امام خميني(ره) اصفهان بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا