حضور فعال شرکت گاز استان اصفهان در همایش بهبود استانداردهای بازرسی و فیلتراسیون گاز طبیعی

پایگاه خبری ارک اصفهان:

حضور فعال شرکت گاز استان  اصفهان در همایش بهبود استانداردهای بازرسی و فیلتراسیون  گاز طبیعی

شرکت گاز استان اصفهان درهمایش بهبود استانداردهای بازرسی فیلتراسیون گاز طبیعی که برای نخستین بار در کشور در شهرک علمی تحقیقاتی  اصفهان برگزار شد حضور ویژه و فعال داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، این همایش با حضور معاون امور مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان و نمایندگان واحدهای ستادی شرکت ملی گاز شرکت های پالایشگاهی، شرکت های گاز استانی و مناطق عملیاتی با هدف بهبود استانداردهای بازرسی  فیلتراسیون گاز  طبیعی و ارتقای کیفی گاز مصرفی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

در این همایش شیخ بهایی ضمن تأکید بر لزوم رعایت استاندارد و مشخصات فنی در تولید و بهره برداری گاز طبیعی در خصوص سیستم گازرسانی و سیاست های کلان شرکت ملی گاز ایران در حوزه  پالایش، انتقال و توزیع گاز در کشور  توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.

در ادامه ابراهیم محسنی رییس بازرسی فنی شرکت گاز استان اصفهان،  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت  گازرسانی در سطح استان تصریح کرد: هم اکنون 99.5 درصد جمعیت کل استان معادل 99.6 درصد خانوارهای شهری و 95 درصد خانوار های روستایی از نعمت گاز برخوردار می باشند لذا توجه به استانداردهای بازرسی ارتقاء فیلتراسیون گاز طبیعی مد نظر قرار گرفت تا بتوان این انرژی پاک را با کیفیت بالاتری به دست مصرف کنندگان رسانید.

محسنی، بیان داشت: در حال حاضر فیلتراسیون گاز طبیعی در کشور بر مبنای استاندارد  انجام می گیرد و هدف از برگزاری این همایش توجه بر ارتقای استانداردها مطابق با تکنولوژی های نوین، تاکید بر کنترل و نظارت دقیق فیلتراسیون در بخش های مختلف اعم از تولید، انتقال ، تجهیزات و ارتقای دانش و آگاهی متخصصان امر در جهت رضایتمندی بیشتر مصرف کنندگان می باشد.

وی در خصوص فیلتراسیون صحیح گاز طبیعی و ضرورت انجام آن به لحاظ هزینه ها و خسارات ناشی از ناخالصی موجود در گاز، تأثیر آن  بر سیستم های اندازه گیری و احتمال قطع گاز به صورت تخصصی به  ایراد سخنرانی پرداخت و نکات فنی و مهندسی فیلتراسیون در سطح ملی گاز ایران را از دیدگاه طراحی، عملیات بهره برداری، سفارش گذاری و بازرسی تأثیرات زیست محیطی و ایمنی و شرایط تولید کنندگان تشریح نمود.

لازم به توضیح است؛ در حاشیه این همایش،کارگاه های آموزشی استانداردهای شرکت ملی گاز ایران نیز برگزار شد و

در پایان نیز مهندس علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و همراهان از شرکت های دانش بنیان و واحد آزمایشگاهی فیلتراسیون گاز طبیعی واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام بازدید نمودند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا