حضور سازمان فاوا شهرداري اصفهان در جمع برترين هاي نخستین همایش ملي “فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی”

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

حضور سازمان فاوا شهرداري اصفهان
در جمع برترين هاي نخستین همایش ملي “فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی”
نخستین همایش “فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت” به همت سازمان بهزیستی و همکاري ده ها دانشگاه، مرکز علمی و دستگاه اجرایی کشور برگزار شد.
در اين همايش از 157 چکیده مقاله ارسال شده، 70 مقاله مورد داوری اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف قرار گرفت و با رتبه بندی 40 مقاله از این تعداد، 24 مقاله برتر در بخش سخنرانی، در قالب 9 محور مختلف ارائه گرديد.
در اين همايش مقاله عباس زماني، کارشناس روابط عمومي سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان و کارشناس ارشد مديريت امور فرهنگي با عنوان «نقش شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه در تضعيف نهاد خانواده» به صورت سخنراني ارائه که مورد استقبال حاضرين و دکتر محمد مهدي فتوره چي، مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و مدير اين نشست قرار گرفت.
پس از آن دو مقاله ديگر ارائه و در نهايت، مراسم اختتاميه همايش با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، معاون وزير و رئيس سازمان بهزيستي کشور، رئيس دانشگاه علوم بهزيستي و جمعي از مديران و مسئولان ارشد، اساتيد دانشگاه و کارشناسان و دانشجویان رشته های مرتبط برگزار شد.
دکتر علی ربیعی در مراسم اختتامیه این همایش، ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين برنامه جهت معرفي توانايي هاي علمي همکاران خود افزود: ما باید در آینده برای استفاده بیشتر از فضای مجازی برنامه ریزی داشته باشیم و جدا از بررسی آسیب های این فضا به دنبال فواید و فرصت های آن باشیم.
وی توجه به “اشتغال ” در فضای مجازی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیام اصلی من این است که مطالعات آینده باید بر این مبنا باشد که چطور می توان در فضای مجازی خوشبخت تر بود و ثروت بیشتری برای جامعه خلق کرد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در پایان سخنانش، ضمن تشکر از برگزار کنندگان اين مراسم، آمادگی این وزارت را برای تقویت پیوند دانشگاه با واحدهای رفاهی و توانبخشی سازمان بهزیستی، اعلام کرد.
در ادامه اين مراسم ضمن رونمايي از کتاب «رسانه های نوین و مسایل اجتماعی جدید در ایران» نوشته دکتر علی ربیعی که منبع علمی و اطلاعاتی مناسب برای مطالعه پیرامون مسایل مربوط به فضای مجازی است ، دبیرخانه دائمی همايش “فرصت ها و چالش های فضای مجازی ” آغاز به کار کرد.
گفتني است اين همايش به مدت دو روز در چهارم و پنجم آبان ماه سال جاري در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا