امام جمعه تبریز در راهپیمایی 13 آبان؛ دست چُدنی آمریکا را در پسِ دستکش مخملی برجام دیدیم/ تصویب عضویت عربستان در سازمان حقوق بشر را محکوم می‌کنیم

به گزارش ارک خبر به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری در جمع راهپیمایان روز 13 آبان تبریز با اشاره به معنای استکبار ستیزی در اسلام، خاطرنشان کرد:  استکبار در لغت به معنای خودبرتر بینی، سلطه جویی و نپذیرفتن حق است و استکبارستیزی نیز یک وظیفه‌ی قرآنی و ملی به شمار می‌‌رود.

وی افزود: این دستور اسلام است که هرگز ظلم را نپذیریم و زیر پرچم مستکبران نرویم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به استکبارستیزی به عنوان یک وظیفه ملی گفت: باتوجه به برخورداری ایران اسلامی از منابع و امکانات غنی همواره مورد توجه و طمع مستکبرانی چون آمریکا و انگلیس قرار گرفته و بخصوص در طول سلطنت رژیم منحوس پهلوی بیگانگان بهره فراوانی از کشور ما برده‌‌اند.

وی ادامه داد: در دوران محمدرضاشاه پهلوی مستکبران توانستند با استقرار مستشارهای خود در ایران به استثمار آن پرداخته و تا تصویب لایحه کاپیتولاسیون پیش رفتند.

آیت الله شبستری تصریح کرد: در چنین شرایطی بود امام خمینی(ره) به عنوان مرجع شیعه در اعتراض به این قانون ننگین قیام نمود و به همین جرم نیز تبعید شد.

وی گفت: جریان 13 ابان سال 57 یکی از وقایع تاریخی انقلاب است که رژیم شاه اعتراض‌‌ها و تظاهرات منطقی دانش آموزان و دانشجویان را با گلوله پاسخ گفت و آنان را به مسلسل بست و تعداد بسیاری را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: سومین حادثه‌‌ای که منجر به نام گذاری 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شده است تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 است؛ یعنی آن زمان با وجود پیروزی انقلاب، مرکزی با عنوان سفارت آمریکا در ایران دایر بود که طی اقداماتی جاسوسانه دست به توطئه زده بودند.

وی تاکید داشت: اما تمام توطئه‌های آنان با بصیرت دانشجویان و به دست آنها کشف و تسخیر شد که امام (ره) نیز این اقدام ارزشمند را انقلاب دوم ایران نامیدند چرا که طی آن ابهت آمریکا در هم شکست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علیرغم اینکه از روز تسخیر لانه جاسوسی تا کنون ارتباط بین ایران و آمریکا قطع شده است، اما آنها هرگز دست از توطئه علیه ایران برنداشته و وقایعی چون جنگ تحمیلی هشت ساله را رقم زدند.

وی با اشاره به جریانات نوژه و طبس به عنوان توطئه‌‌های شوم آمریکا در گذشته و بدعهدی هایشان در برجام و جریان مذاکرات، اذعان داشت: آنها همواره دست های چدنی شان را در دستکش های مخملی پنهان کرده و حتی در موضوع برجام نیز وفا نکردند.

خطیب نماز جمعه تبریز  ضمن یادآوری بیانات رهبر انقلاب در جمع دانشجویان  اظهار کرد: آمریکا علیرغم وعده‌هایی که در برجام داده بود، رسما اعلام کرد که تحریم‌‌ها علیه ایران را لغو نمی کند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما نیز ساخت موشک و تجهیزات دفاعی خود را متوقف نخواهیم کرد.

وی افزود: همان طور که رهبر انقلاب تاکید نمودند برخی افراد کوته فکر گمان می کنند اگر با آمریکا مذاکره کنیم مشکلات ما رفع می شود در حالی که آمریکا خود در بحران اقتصادی قرار دارد و از نظر سیاسی و بین المللی نیز در باتلاق یمن، سوریه، عراق، بحرین و دیگر کشورهای منطقه گرفتار شده است.

آیت الله شبستری با اشاره به وجود بحران اخلاقی در آمریکا خاطرنشان کرد:  فسادهای جنسی در آمریکا تا حدی افزایش یافته است کاندیداهای ریاست جمهوری شان نیز آنها را مطرح کرده و آبروی همدیگر را می برند.

وی تاکید کرد: بنابراین مشکلات ما نه در ارتباط با آمریکا بلکه از طریق اتحاد و اتفاق، عمل به وظایف فردی، خودباوری و اتکا به نیروهای داخلی مرتفع خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در استان، دانش آموزان و دانشجویان را رجال آینده کشور دانست و بر لزوم پایبندی آنان بر ارزش های دینی از جمله حجاب اسلامی و ارتباط با خدای یگانه تاکید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از مدافعان حریم آل الله گفت: ما هرگز نیازمند بیگانگان نیستیم و نه تنها از کشور خود حراست می کنیم بلکه رزمندگانی داریم که در آن سوی مرزهای میهنمان به دفاع از مقدسات و مرزهای دینی مشغول هستند.

وی همچنین عربستان را منبع شرارت دانست و با اشاره به جنایات آل سعود در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: ما اقدام سازمان ملل را در جهت  پذیرفتن عضویت عربستان در سازمان حقوق بشر محکوم می کنیم.

آیت الله شبستری در پایان تاکید کرد: همان طور که اماممان فرموده  آمریکا شیطان بزرگ است و ما هرگز جنایاتی را که علیه ملت ایران مرتکب شده است فراموش نکرده و به تاسی از رهبر انقلاب همواره شعار مرگ بر آمریکا سر خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا