تولید بیش از 700 ایده با محوریت فرهنگ ترافیک توجه به ایده‌های نو و جدید برای رفع مشکلات ترافیکی شهر

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

تولید بیش از 700 ایده با محوریت فرهنگ ترافیک
توجه به ایده‌های نو و جدید برای رفع مشکلات ترافیکی شهر
 
استفاده از ایده‌های نو، جدید و در عین حال، کارا به عنوان یکی از ضروریات برای رفع مشکلات ترافیکی، این روزها در کلانشهرهای مختلف جهان مد نظر قرار گرفته و شهر اصفهان نیز در این موضوع، همگام با شهرهای بزرگ جهان، فعالیت‌هایی اساسی ارائه می‌کند.
به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، جلسه اتاق فکر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان به منظور بررسی ایده‌های ارائه شده در ویژه‌برنامه ایده‌شو با موضوع فرهنگ ترافیک، عصر روز دوشنبه با حضور چهره‌های علمی، فرهنگی، مطبوعاتی و ترافیکی شهر اصفهان در محل پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان برگزار شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌ریزی‌های علمی در حوزه ترافیک اظهار داشت: امروز موضوع ترافیک به عنوان یکی از مسائل علمی و مهم دنیا، با برنامه‌های روز پیش می‌رود و استفاده از ایده‌های مختلف در این زمینه، مد نظر این معاونت قرار دارد.
علیرضا صلواتی با بیان اینکه در این زمینه فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته، افزود: تلاش می‌شود که با استفاده از ایده‌های ارائه شده در ایده‌شو، زمینه‌ای برای رسیدن به موضوعات مهم ترافیکی و حل مشکلاتی از این دست، فراهم شود.
نقش ایده‌های مختلف در برنامه‌ریزی‌های ترافیکی شهر
دکتر احمدرضا زمانی، مدیرعامل موسسه رهایش و معاون دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به ایده‌های ارائه شده و برنامه‌ریزی برای آنها اظهار داشت: باید توجه داشت که ایده‌های مختلف در حوزه ترافیکی، همواره در گام‌های اجرایی، یاری‌رسان مسئولان خواهند بود.
وی با بیان اینکه توجه به جنبه‌های مختلف فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: در این راستا، ایده‌شو با محوریت ارائه ایده‌های مختلف در حوزه فرهنگ ترافیکی برگزار شد و حال، صدها ایده در زمینه رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان به ما رسیده است.
مدیرعامل موسسه رهایش ادامه داد: با توجه به تعداد قابل توجه ایده‌های ارائه شده، پیشنهاد می‌شود که بخشی از این ایده‌ها بر اساس معیارهای مد نظر، انتخاب شده و بنا به اجرایی بودن یا نبودن ایده‌ها و موارد مختلف دیگر، درباره آنها تصمیم‌گیری شود.
ارائه 700 ایده درباره موضوعات ترافیکی
سعید ساکت، مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه ایده‌شو با موضوع فرهنگ ترافیک در تابستان امسال اظهار داشت: پس از برگزاری یک جلسه ایده‌شو در تابستان امسال، 700 ایده در سرفصل‌های مختلف کارگروه‌ها استخراج شده و پایش‌های مختلفی روی آنها صورت گرفته است.
وی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه‌های مناسب برای پایش این ایده‌ها افزود: در این کارگروه‌ها، افراد مختلفی بر اساس مدل فعالیت‌های آنها انتخاب شده و درباره برنامه‌های تصمیم‌گیری و عملیاتی موجود در این زمینه، فعالیت‌های لازم صورت می‌گیرد.
مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ادامه داد: در این زمینه 4 کارگروه با حضور اعضایی بین 5 تا 8 نفر مورد نیاز است و بعد از مشخص شدن نحوه شکل‌گیری کارگروه‌ها، افراد، اولویت‌های مد نظر را بررسی کرده و به موضوعات، نمره لازم را ارائه می‌دهند.
وی اضافه کرد: قرار است پس از آن، برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه ایده‌های اجرایی صورت گیرد تا در نهایت چند ایده مناسب از بین 700 ایده ارائه شده، انتخاب شود.
در ادامه جلسه، معیارهای مختلف برای انتخاب ایده‌های مناسب از بین ایده‌های ارائه شده و راهکارهای انتخاب کارگروه‌های تصمیم‌گیر در این زمینه مورد بحث و بررسی اعضای اتاق فکر قرار گرفت.
اتاق فکر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان هر ماه با حضور چهره‌های مختلف علمی، مطبوعاتی، فرهنگی و روانشناسی با موضوعات مختلف فرهنگ ترافیک، برگزار می‌شود.
دکمه بازگشت به بالا