استقبال مردمی از تداوم یک طرح فرهنگ ترافیکی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

گذر فرهنگی چهارباغ در ماه رمضان

استقبال مردمی از تداوم یک طرح فرهنگ ترافیکی

بازی‌های کهن در سه‌شنبه‌های بدون خودرو  احیا شد

گذر فرهنگی چهارباغ همزمان با ماه مبارک رمضان در سه‌شنبه های بدون خودرو با برنامه‌های متنوع تفریحی اجرایی می‌شود.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، اکنون با گذشت یکسال از شروع طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو، مردم اصفهان دیگر با این روز به طور کامل آشنایی داشته و هرهفته به این خیابان تاریخی می‌آیند تا با خانواده خود لحظات خوبی را سپری کنند.

این هفته نیز طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو مصادف شده بود با 11 ماه مبارک رمضان اما بازهم مردم با زبانی روزه به این خیابان آمده بودند تا در زیر سایه‌های درختان قدکشیده این شهر و خنکای آن در کنار یکدیگر به شادی و بازی و استراحت بپردازند.

اما این سه‌شنبه کمی متفاوت‌تر از هفته‌های دیگر بود و نکته جالب اینکه با وجود گرمای هوا و شرایط ماه مبارک رمضان، باز هم مردم از این برنامه استقبال قابل توجهی به عمل آوردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در چهارباغ عباسی

درباره اجرای برنامه های تفریحی در این خیابان با مسئول گروه تفریحی فرهنگی چارسوق گفت‌وگویی داشتیم.

مسئول این گروه درباره برنامه های تفریحی سه‌شنبه‌های بدون خودرو در ماه مبارک رمضان گفت: گروه تفریحی فرهنگی چارسوق از جوانان خوش فکر این شهر تشکیل شده و تصمیم این گروه بر آن است که بازی‌هایی که در قدیم وجود داشته و در روزگار کنونی کمرنگ شده است را مجددا احیا کرده و با ساخت و بازآفرینی مجددا این بازی‌ها در اختیار مردم گذاشته شد تا خانواده‌ها بتوانند در کنار یکدیگر از آن لذت ببرند.

وی افزود: خوشبختانه استقبال از این طرح بسیار خوب بوده و از 4 خرداد ماه هر شب در سطح شهر برنامه داریم. این استقبال انگیزه تیم ما را برای ادامه ساخت بازی‌ها بیشتر کرده است و انشاالله در 2 الی 3 روز آینده از چند بازی جدید در سطح شهر رونمایی خواهیم کرد.

مسئول گروه تفریحی فرهنگی چارسوق بیان کرد: هدف گروه ما ایجاد نشاط و استحکام خانواده‌ها است. خانواده یکی از مهمترین بناهای زندگی است که متأسفانه با وجود شبکه‌های اجتماعی افراد خانواده از یکدیگر دور شده‌اند و سعی کردیم با ساخت چنین بازی‌هایی بهانه‌ای برای گردهمایی‌های قدیمی ایجاد کرده باشیم تا خانواده‌ها به این بهانه در کنار یکدیگر جمع شوند.

کافه سیار در سه‌شنبه‌های بدون خودرو

اما یکی دیگر از تفاوت‌های دیگر چهارباغ این هفته وجود فولکس ونی بود که روبروی خیابان شیخ بهایی مستقر شده بود. این فولکس زیبا به کافه‌ای سیار تبدیل شده بود تا به مردم در خیابان قهوه و نوشیدنی‌های دیگر ارائه دهد. نام این ون نیز کافه کتاب بود که سعی بر آن داشت تا با ارائه یک قهوه رایگان به خوانندگان کتاب مردم را به مطالعه تشویق کند. با مسئول این کافه سیار گفت‌وگویی داشتیم و از او خواستیم تا درباره این ون و حضورش در چهارباغ برایمان بگوید.

او گفت: ایده کار روزهایی به جز ماه رمضان و شب‌های بعد از افطار ماه رمضان، حمایت از

چهره‌هایی است که به فرهنگ دوچرخه‌سواری توجه ویژه‌ای دارند. کسانی که با دوچرخه به کافه مراجعه می‌کنند به دلیل بالابودن ضربان قلب به ‌آن‌ها قهوه ارائه نمی‌کنم و سعی می‌کنم با یک لیوان شربت تخم شربتی دمای بدن آن‌ها را پایین آوردم تا از راهی که با دوچرخه پیموده‌اند لذت ببرند و خستگی راه از تنشان خارج شود.

مسئول این کافه سیار افزود: 15 درصد در آمد این کار را صرف خرید کتاب برای بچه‌ها می‌کنم و مابقی خرج امرار معاش خودم می‌شود و با وجود 14 سال سابقه پتروشیمی به سراغ این کار آمده‌ام تا در فرهنگ این کشور تاثیری بسیار کم داشته باشم.

وی گفت: خوشحالم که با وجود آغاز خیلی زود این طرح، با تلاش بسیار توانستم پس از 3 ماه، با حمایت پویش مردمی ترافیک شهر اکنون در قلب اصفهان مستقر شوم و این موضوع برایم بسیار خوشحال کننده است. امیدوارم بتوانم در آینده تاثیرگذار و بهتر باشم. هیچ حامی مالی نمی‌خواهم و فقط دوست دارم از لحاظ فرهنگی کار من پرورش پیدا کرده و حمایت فرهنگی شوم.

سه‌شنبه‌های بدون خودرو در ماه مبارک رمضان امسال هم میهمان مردم اصفهان است تا نشان دهد مردم روزه‌دار اصفهان، همچنان به محیط زیست و هوای پاک شهرشان اهمیت نشان می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا