ندا واشیانی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان
پایگاه خبری ارک خبر -اصفهان:
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان:
مشکلات مردم در خصوص عدم خرید کتاب و مطالعه شناسایی شود
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکلات مردم در خصوص عدم خرید کتاب و مطالعه با در نظر گرفتن واقعیات موجود و حاکم بر جامعه شناسایی شده و برای آن راهکار ارائه شود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، ندا واشیانی پور در پنجمین نشست تخصصی نبض فرهنگ شهر با موضوع ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و رونمایی از مجلد تئاتر و صنایع دستی از سلسله نشست های نبض فرهنگ شهر اظهار کرد: یکی از عجیب ترین آمارها در خصوص سرانه مطالعه در کشور ما از دو دقیقه تا 76 دقیقه اعلام شده است اما واقعیت این است که ما در خصوص فرهنگ مطالعه و خرید کتاب دچار مشکلات جدی هستیم.
وی اضافه کرد: ما باید در این خصوص آسیب شناسی کنیم و ببینیم که مشکل مردم چیست و به چه دلیل کتاب نمی خرند و میزان عدم رغبت آنها برای خرید کتاب چیست.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حقیقت این است که سرعت زندگی و استرس های مربوط به آن بسیار بالا است و مردم مایل هستند که خدمات را به سرعت و آسان دریافت کنند، درست مانند زمانی که مردم آنقدر گرفتار شدند که به غذاهای سریع، آسان با یک بسته بندی ایمن که بتوانند در حین پیاده روی، در مترو، در محل کار و یا در حین رانندگی آن را مصرف کنند، نیاز دارند و با توجه به این موضوع فست فودها پا به میدان گذاشتند و گوی سبقت را از غذاهای خانگی و رستورانی بردند.
وی ادامه داد: در راستای خرید کتاب یکی از روش هایی که می تواند کمک کننده باشد این است که کتاب فروشان و ناشران بتوانند خدمات خوبی در خصوص عرضه کتاب ارائه کنند و کتاب را به دست مردم در محل کار یا خانه هایشان برسانند.
واشیانی پور تاکید کرد: دومین مورد این است که به لحاظ اقتصادی بسیاری از کتاب ها برای مردم گران هستند و شاید ترجیح بسیاری از شهروندان ما این باشد که این مبلغ پول را صرف هزینه های اساسی زندگی کنند و کتاب مورد نظر را به جای خرید، از اینترنت دانلود کنند و ضمن اینکه روش هایی که در خصوص تبلیغات کتاب و مطالعه داریم، بسیار قدیمی است و نمی تواند نظر مخاطب را جلب کند.
وی افزود: روش های تبلیغاتی خوب در تغییر ذائقه مردم و افزایش تقاضا و به دنبال آن عرضه می تواند بسیار مؤثر باشد و در هر صورت بسیار مهم است که مشکلات مردم در خصوص عدم خرید کتاب و مطالعه با در نظر گرفتن واقعیات موجود و حاکم بر جامعه شناسایی شده و برای آن راهکار ارائه شود.