حمایت سخنگوی دولت از تشکیل فراکسیون مناطق ترک‌نشین

به گزارش ارک خبر به نقل از یول‌پرس، محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت در قبال تشکیل فراکسیون مناطق ترک‌نشین واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با خبرنگار قانون تشریح کرد: در مجلس شورای اسلامی هر چه فراکسیون ها بیشتر باشد برای پیشبرد امور بهتر است ولی تشکیل این فراکسیون‌ها باید بیشتر جنبه همگرایانه داشته باشد و در مسیری پیش برود که وحدت ملی را بیشتر کند.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: در کشور ما ایران باید به همه فرهنگ ها که در داخل این مرز و بوم وجود دارند احترام گذاشته و به عنوان فرصت نگاه کنیم و البته فراموش نکنیم که هماهنگ کردن این فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مهم است که نباید نادیده‌گرفته شود.

محمدباقرنوبخت گفت: ایرادی ندارد ما هرجمعی که در یک یا چند نقطه اشتراک نظر دارند را بتوانیم هماهنگ کنیم ودر ادامه با استفاده از فرصت وجودی آنها، تشکل‌ها را در یک زنجیره بزرگتر قرار دهیم و برای پیشرفت کشور از آنها استفاده کنیم.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از همه فرهنگ‌های کشور به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و در همین راستا چه ایرادی و اشکالی دارد که کردها، بلوچ‌ها و سایرقومیت‌ها نیز مانند هم‌میهنان ترک در مجلس شورای اسلامی فراکسیون داشته باشند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا