ساعی نماینده تبریز: پیگیر تخصیص اعتبار برای دریاچه ارومیه هستیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که از سوی مسئولان امر و همچنین دوستداران محیط زیست در خصوص احیای دریاچه‌ی ارومیه انجام گرفته، گفت: اعتبار مورد نظر برای احیای دریاچه‌ی تصویب شده اما این اعتبار نیاز است که در چندین مرحله تخصیص شود که تاکنون اختصاص نیافته، ما به طور جدی پیگیر اجرایی شدن اعتبار تصویب شده هستیم.

th

ارک خبر – زهرا ساعی   به ایسنا اظهار کرد: موضوع دریاچه‌ی ارومیه به دلیل اهمیت و حساسیت که دارد، از همان ابتدا در اولیت برنامه‌های دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دوره‌ی تثبیت دریاچه‌ی ارومیه به اتمام رسیده است، ادامه داد: دوره‌ی احیای دریاچه نیز شروع شده است و طبق برنامه‌های منظمی که مسئولان امر در این راستا انجام داده اند، میزان آب دریاچه در شرایط نرمال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 به منظور احیای دریاچه ارومیه اعتبار تصویب شده است، افزود: این اعتبار هنوز تخصیص نشده است، ما نیز به طور جد پیگیر این موضوع بوده و با آقای نوبخت، معاون رئیس جمهور در این خصوص صحبت کرده و از طریق نامه و تلفن نیز پیگیر تخصیص اعتبار هستیم تا روند احیای دریاچه ارومیه از طریق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور دقیق طی شود.

ساعی بیان کرد: احیای دریاچه ارومیه موضوعی ملی و بین‌المللی بوده و مسائل و مشکلات موجود در این حوزه به تبع آثار منفی در سطح کشور و همچنین عرصه‌ی بین المللی می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا