طرح حمله تروریستی داعش در یکم سپتامبر در پاریس خنثی شد

دادستان پاریس با اشاره به دستگیری هفت تن در شهرهای استراسبورگ و مارسی به اتهام طراحی حمله تروریستی، گفت: با دستگیری این افراد، حمله تروریستی که قرار بود یکم سپتامبر در پاریس و حومه پایتخت رخ دهد، خنثی شد.

 82322269-71200740-1

ارک خبر- خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا مولن» (François Molins) روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: پنج تن از بازداشت شدگان که توسط گروه تروریستی داعش هدایت می شدند، امروز به منظور ارایه کیفرخواست به دادگاه معرفی شدند.
وی با بیان اینکه چهار فرانسوی 35 تا 37 ساله بازداشت شده در این ارتباط دوستان قدیمی هستند، افزود: بازداشت شدگان در سال 2015 در سوریه اقامت داشتند و در جریان تحقیقات، اطلاعات دقیقی مبنی بر وفاداری آنها به گروه تروریستی داعش به دست آمده است.
دادستان پاریس اضافه کرد: مظنون پنجم «هشام» 46 ساله و مراکشی تبار است که در مارسی دستگیر و تحویل مقام های قضایی شد.
به گفته مسئولان، از هشام به هنگام دستگیری چهار هزار یورو پول نقد که برای خرید سلاح به همراه داشت، کشف و ضبط شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز پلیس قضایی فرانسه در پاریس، بازار کریسمس در خیابان «شانزه‌ لیزه»، دیزنی لند، چندین کافه در ناحیه بیستم، ایستگاه مترو «شارون» و چندین محل عبادت، از جمله اهداف احتمالی حملات تروریستی یکم سپتامبر پیش بینی می شود.
به گفته دادستان پاریس، اطلاعات در خصوص محل عملیات های تروریستی، در تحقیقات و اطلاعات به دست آمده از تلفن همراه و رایانه دستگیرشدگان، به دست آمده است.
وزیر کشور فرانسه دوشنبه هفته جاری با اعلام خنثی شدن یک حمله تروریستی در این کشور، گفت: در مجموع هفت تروریست در روزهای شنبه تا یکشنبه شب در شهرهای استراسبورگ و مارسی توسط پلیس ضد تروریست این کشور دستگیر شدند.
برنار کازنو (Bernard Cazeneuve) اضافه کرد: این تروریست ها در جریان تحقیقات دادستان ضد تروریستی که از هشت ماه پیش در جریان بود، دستگیر شده اند.
به گفته وزیر کشور فرانسه، با احتساب دستگیر شدگان جدید، تعداد کسانی که از ابتدای سال جاری میلادی در ارتباط با شبکه های تروریستی در این کشور دستگیر شده اند به 418 تن رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، از اول سپتامبر 2016 تاکنون 143 مورد دستگیری، 52 تن زندانی و 21 تن در همین ارتباط زیر کنترل قضایی قرار گرفته اند.
به گزارش ایرنا، به دنبال حملات تروریسی پاریس در نوامبر 2015 وضعیت اضطراری در فرانسه اعلام و به درخواست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور، این وضعیت – که در ژانویه سال 2017 منقضی می شود – تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 23 آوریل و هفت مه (سوم و هفدهم اردیبهشت 95) تمدید شد.
به گفته «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه، اعلام وضعیت فوق العاده، بازداشت ها و کنترل های خارج از دستور قضایی را میسر کرده و مفید بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا