سعیدی تاکید کرد: اصلاح فرآیند واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با محول کردن اختیارات هیات وزیران به یک تیم کارشناس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید نسبت به اصلاح فرآیند معیوب واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی تلاش کرد، افزود: برای تسریع در روند واگذاری می‌توان اختیارات هیات وزیران را به یک تیم کارشناس محول کرد.
سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

 اصلاح فرآیند واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با محول کردن اختیارات هیات وزیران به یک تیم کارشناس

ارک خبر – خبرگزاری خانه ملت ، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیشنهاد مدیرعامل صندوق احیای بناهای تاریخی و فرهنگی مبنی بر حذف مجوز هیات وزیران برای واگذاری بناهای تاریخی، گفت: باید دید تاکنون با صدور مجوز واگذاری بناهای تاریخی از سوی هیات وزیران، نگهداری از بناهای تاریخی و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری انجام شده بلامشکل بوده با خیر؟ که البته با یک نگاه اجمالی مشخص است؛ این واگذاری‌ها با وجود نظارت هیات وزیران دولت به آن بدون ایراد نبوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید روش‌های واگذاری و نظارت را اصلاح کرد، ادامه داد: اهداف دولت از واگذاری بناهای تاریخی آن طور که باید محقق نشده است و باید ضمن ریشه یابی علل عدم تحقق نسبت به اصلاح فرآیند معیوب واگذاری‌ها تلاش کرد، چراکه گاهی واگذاری یک بنا چندین ماه طول می‌کشد و درعین حال نظارت‌ها کافی نیست.

وی افزود: در راستای اصلاح فرایند واگذاری‌ها می‌تواند اختیارات هیات وزیران را به یک تیم کارشناس متشکل از وزراتخانههای مرتبط محول کرد تا بتواند کنترل‌های لازم را بر عملکرد صندوق احیا بناهای تاریخی و فرهنگی اعمال کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید روش‌های نظارتی را نیز اصلاح کرد چراکه بسیاری از بناها پس از واگذاری رها شده و نظارتی بر روی آنها صورت نمی گیرد، گفت: اگر نظارت ها دقیق صورت گیرد بخشی از مشکلات پیرامون واگذاری‌ها حل خواهد شد ضمن انکه بخشی دیگر را می توان با تفویض اختیار حل و فصل کرد./

دکمه بازگشت به بالا