عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:معلولان عزیز را دریابیم

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:معلولان عزیز را دریابیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و مدير عامل انجمن حمايت از اسيب ديدگان نخاعى استان اصفهان گفت: معلولان عزیز را دریابیم و وظيفه دينى و انسانى همه ما حكم مى كند همواره اين عزيزان را گرامى بداريم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه 13 آذر مصادف با سوم دسامبر روز جهانى معلولين نام گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ٦٠٠ ميليون معلول در جهان با شرايط متفاوت زندگى مى كنند كه نزديك ١٠درصد جمعيت را شامل مى شود كه از اين تعداد پنج درصد داراى معلوليت شديد هستند.

وی اضافه کرد: براساس آمارهاى موجود بالغ بر٨٠٠هزار نفر از اين تعداد در كشور ما و نزديك به٢٠٠هزار در استان و حدود ٣٠هزار نفر در شهر اصفهان زندگى مى كنند كه وظيفه دينى و انسانى همه ما حكم مى كند همواره اين عزيزان را گرامى بداريم و با انجام موارد زير زمينه زندگى مطلوب، شرافتمندانه، اميدوارانه و نسبتاً مستقلانه را در شهر زيباى خدا براى آنها فراهم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و مدير عامل انجمن حمايت از اسيب ديدگان نخاعى استان اصفهان تصریح کرد: باید از هر گونه نگاه ترحم آميز به اين عزيزان در رفتار و گفتار كه موجب تكدر خاطرشان مى شود پرهيز نمائيم و شهر را از هر جهت براى حضور پر رنگ انها در اماكن عمومى و تفريحى اماده سازیم.
وی با تاکید بر اینکه همچنین باید در جهت اجرايى شدن قانون جامع حمايت از معلولين و تقويت ان از طريق مبادى مربوطه اصرار نمائيم، ادامه داد: باید به ضرورت اشتغال اين عزيزان در مشاغلى كه امكان به كارگيرى وجود دارد در بخش هاى دولتى و خصوصى اهتمام ورزيم و با عنايت به اينكه معلولان نوعاً از تمكن مالى برخوردار نيستند، زمينه استفاده از مسكن ارزان قيمت را به روش های مختلف براى انها فراهم نمائيم.
نصر اصفهانی با اشاره به اینکه مراكز توانبخشى مورد نياز آنها باید را از طريق اعتبارات دولتى و خيرين نيكوكار پيگيرى و نسبت به سرويس دهى و خدمات مناسب  به متقاضيان اقدام شود، تاکید کرد: سازمانها و انجمن هاى مردم نهادى كه در زمينه خدمت به معلولين عزيز تلاش مى كنند را باید تقويت و حداقل، موانع موجود را از سر راهشان برداريم.

وی با تاکید بر اینکه باید با توجه به گران بودن هزينه هاى درمانى و ضرورت مراجعات مكرر اين گروه، مشكلات بيمه اى آنها  را به صورت ويژه حل کنیم، افزود: همچنین باید شرايط حمل و نقل آسان و ارزان قيمت را برايشان به وجود آوريم و از پاك وسائط نقليه در مكان هاى اختصاصى ويژه معلولين به صورت جدى پرهيز و تسهيلات عبور و مرور را برايشان فراهم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و مدير عامل انجمن حمايت از اسيب ديدگان نخاعى استان اصفهان به لزوم ارائه آموزش هاى لازم به مردم و ارتقاء فرهنگ انها در جهت پيشگيرى از معلوليت هاى مختلف اشاره کرد و گفت: قطعاً رعايت موارد فوق از نمادهاى توسعه يافتگى و از مظاهر نوع دوستى در جامعه است.

وی اظهار کرد: چنانچه این موارد مورد التفات قرار بگيرد مي تواند آرامش و رضايت را براى همه افرادی كه در شهر و در كنار همديگر زندگى مى كنند را به ارمغان اورد و حس زيباى هم سرنوشتى را تقويت و به نسل آينده منتقل کند كه اگر ازاين فرصت استفاده نكنيم روزگار آن را به ديگرى خواهد سپرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا