سند جامع حمل‌ونقل مبنای سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

ملت:

سند جامع حمل‌ونقل مبنای سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اشکالات وارد بر اسناد جامع توسعه شهر اصفهان، گفت: لازم است این سند هرچه سریع‌تر تدوین شده و درتمامی سیاستگذاری‌ها مورد استفاده قرارگیرد.

ارک خبربه نقل ازایمنا:نصیر ملت در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل پاک اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه حمل‌ و نقل پاک کار ارزشمندی است چرا که اصلی‌ترین نیازهای جامعه توسعه‌یافته ایجاد زیرساخت برای کاهش آلودگی و کمک به احیاء محیط‌زیست است.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین علل آلودگی در شهر  اصفهان تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها آلاینده است و نگاه شورا تلاش در راستای پایش آلایندگی‌ها بوده است.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه شهرداری در سال ۹۷ گفت: یکی از اولویت‌های شورای شهر اصفهان پیش‌بینی و پرداختن به مواردی بود که به کاهش آلاینده‌ها کمک می‌کنند و پیش‌بینی ردیف بودجه برای خرید اتوبوس‌های هیبریدی از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد : کمک به افزایش خودروها وموتورسیکلت‌های هیبریدی در بخش خصوصی جامعه اقدام دیگر شورا در راستای ترویج حمل‌ونقل پاک است، شهرداری باید درخصوص خرید این محصولات  برای مردم و بخش خصوصی ایجاد جذابیت کند که مطمئناً اولین سود این اقدام به شهروندان بازمی‌گردد.

ملت، با بیان اینکه  این اقدام نیازمند فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری است، تأکید کرد:  با توجه به اهمیت موضوع و درگیر بودن استان اصفهان با بحران آب و آلودگی هوا، شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی باید در این راستا اقدام کند.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری مجلس تصریح کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل استان، متأسفانه مناسب نیست، اسناد بالادستی موجود که کمک به توسعه شهر می‌کند، از جمله سند برنامه ۱۴۰۰ و طرح تفصیلی اصفهان،  دارای ایراد است و به همین علت در سیاست‌گذاری مورد استناد ما در شورا قرارنگرفته‌اند.

ملت ادامه داد: صدور پروانه‌های ساختمانی، بدون بررسی و مطالعه در محلات فاقد ظرفیت پیامدهایی را برجا می‌گذارد که سالیان سال باقی می‌ماند، برای مثال خیابان توحید و شیخ مفید برای کاهش بار ترافیکی خیابان‌های مجاور خود راه‌اندازی شد، اما با ویترین فروشی‌های نادرست و غیراصولی همین خیابان‌ها به مقصد سفر تبدیل شده و مشکلات ترافیکی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: همچنین خیابان باغ گلدسته برای کمک به بار ترافیکی چهارباغ عباسی ایجاد شد اما همزمان در همین خیابان مجوزهای تجاری صادر شد که سرویس‌دهی به خودروهایی ورودی به خیابان را با مشکل مواجه کرده‌است.

این عضو شورای شهر اصفهان تأکید کرد: راه‌اندازی رینگ حفاظتی با کاهش خودروهای عبوری و هدایت آنها به دروازه‌های شهر، یکی از راه‌هایی است که به روان‌سازی حمل و نقل و کاهش ترافیک کمک به سزایی می‌کند و در حال حاضر اصلاحات آن در دست بررسی و انجام است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این رینگ در خارج از شهر اصفهان قرار می‌گیرد، تأکید کرد: مدیران استانی باید همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهند.

ملت افزود: همچنین تلاش مدیریت شهری بر تدوین نهایی و هرچه سریع‌تر طرح جامع حمل‌و نقل است تا این طرح مبنای تصمیمات آینده شهری در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی قرار گیرد.

 رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر با تأکید بر لزوم توسعه دقیق مترو و بازنگری آن بر اساس نیازهای فعلی شهر اصفهان، گفت: با توجه به اینکه ما باید  علاوه بر جمعیت ۲میلیون نفری اصفهان، پاسخگوی خدمات مورد نیاز مجموعه شهری از شهرهای اطراف باشیم، لازم است هرچه سریع‌تر اسناد جامع حمل‌ونقل توسعه استانی را تدوین کرده مبنای عمل قراردهیم.

وی در خصوص زمان آماده شدن سند جامع حمل‌ونقل افزود: با توجه به اهمیت موضوع حمل‌ونقل ومشکلات و معضلات مترتب بر حمل‌ونقل فعلی، لازم است این سند هرچه سریع‌تر تدوین شده و درتمامی سیاستگذاری‌ها مورد استفاده قرارگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا