عضویت 46 هزار کردستانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی و عشایری

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
جبار احمدپور روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نشست های ترویجی و اطلاع رسانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کردستان در 2 روستای بیساران و چشمیدر شهرستان سروآباد در گفت و گو با خبرنگار افزود: این صندوق در سال 1383 تاسیس و به عنوان یک صندوق کاملا دولتی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این صندوق در کنار سازمان تامین اجتماعی متولی بیمه نمودن ساکنین روستاهای کشور، کشاورزانی که در شهرها ساکن ولی به امر کشاورزی در روستاها مشغول بوده و همچنین ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کردستان میانگین درصد جذب این صندوق در استان را 36 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین جذب آمار افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در کشور 23 درصد است که خوشبختانه استان کردستان در زمینه جذب بیمه شدگان این صندوق رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
او به خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: ارائه مستمری از کار افتادگی به بیمه شدگان، پرداخت مستمری به بازماندگان بیمه شدگان متوفی و پرداخت مستمری پیری یا بازنشستگی از مهمترین خدمات و مزایای این صندوق است.
وی اضافه کرد: انتقال سوابق از بیمه روستاییان به سازمان تامین اجتماعی و بالعکس یکی دیگر از مزیت های مهم عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.
احمدپور اظهار کرد: در راستای افزایش جذب آمار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نشست های ترویجی و اطلاع رسانی در روستاهای استان توسط کارشناسان این صندوق برای دهیاران، شوراهای اسلامی و اهالی روستاها آغاز شده است.
وی هدف از برگزاری این نشست ها را اطلاع رسانی خدمات و مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و همچنین ارائه نمودهای عینی از بهره مندی عضویت مشمولین این صندوق عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری این نشست ها شاهد رشد و افزایش جذب بیمه شدگان در سطح روستاهای استان باشیم.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/** انتشاردهنده: امید بهمنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا