استاندارفارس:مشکلات عمده استهبان در بخش کشاورزی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سید محمد علی افشانی پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی و صنعت گران استهبان افزود:به عنوان اولین اقدام می بایست تنوع اقتصادی ایجاد کرد و اقتصاد شهرستان را به سمت صنعت و خدمات خصوصا گردشگری که پتانسیل خوبی در شهرستان وجود دارد کشاند.
استاندار فارس گفت: همچنین باید از کشاورزی حمایت شود و با توجه به کمبود آب و خشکسالی روی آوردن به کشت گلخانه ای که تولید 9 برابر با آب مصرفی مشابه دارد راه حل خواهد بود.
وی همچنین بر لزوم حمایت جدی دولت و دستگاه های اجرایی از صنعتگران تاکید کرد.
افشانی همچنین گفت: رئیس بانک مرکزی 20 آذرماه مهمان استان فارس خواهد بود و طی سفرخود ضمن بررسی عملکرد بانک‌های استان، راهکارهایی در مورد بهبود نظام بانکی استان ارایه می کند.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، استان فارس حایزبالاترین جایگاه در کشور در زمینه ارتقای تولید با حمایت از سرمایه گذار است.
افشانی گفت: نگاه به سرمایه گذار به عنوان خیراندیشانی که تولید ناخالص کشور را بالا می برند، مدنظر است.
** تقویت نهادهای غیر دولتی را یک وظیفه ملی می دانیم
استاندار فارس همچنین در دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی استهبان با تاکید بر تقویت نهادهای غیردولتی گفت:بی تردید حمایت از این سازمان ها را یک وظیفه ملی و دینی قلمداد می کنیم چرا که به اثرگذاری سازنده این نهاد ها واقفیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استانداری در قبال شوراها چه رسالتی دارد گفت:به شوراها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی باید توجه ویژه ای شود واز بالاترین حمایت ما برخوردارند.
وی افزود: اگر بین شوراها و شهرداران اختلافی پیش بیاید من در کنار شوراها هستم به جز در یک مورد آنجا که فساد باشد چرا که گذشتن از این خطا و اشتباه کوتاه آمدن از حق مردم است.
استاندار فارس مهم ترین سرمایه نظام را اعتماد مردم دانست و گفت :آزادی مبنای عدالت است چرا که اگر این موهبت در اجتماع وجود نداشته باشد، اصلاحی در کشور صورت نخواهد پذیرفت.
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
1876

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا