ظرفیت های پرورش ماهی در رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کارشناسان اداره شیلات استان به دنبال تعیین و اجرای راهکارهای نوین در این زمینه باشند.
وی با اشاره به محدودیت ظرفیت رودخانه بشار یاسوج و سرشاخه های آن برای ساخت مزرعه پرورش ماهی، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بدون معرفی نامه اداره شیلات و استعلام شرکت آب منطقه ای این استان اقدام به صدور مجوز برای ساخت مزرعه پرورش ماهی در رودخانه بشار و سرشاخه های آن نکند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کار کارشناسی توسط اداره شیلات، آب منطقه ای و حفاظت محیط زیست استان برای تعیین دقیق ظرفیت پرورش ماهی در رودخانه بشار یاسوج و سرشاخه های آن انجام شود.
نیک اقبالی بیان کرد: به افرادی که در گذشته مجوز ساخت مزرعه پرورش ماهی در رودخانه بشار و سرشاخه های آن را کسب کرده و اکنون نیز در حال اقدام هستند سه ماه مهلت داده می شود که آن را راه اندازی کنند.
وی عنوان کرد: مجوز آن عده که تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت مزرعه پرورش ماهی در رودخانه بشار یاسوج و سرشاخه های آن نکرده اند لغو و افراد جدید جایگزین آنها شود.
نیک اقبالی ابراز داشت: پرورش ماهی در رودخانه ها ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کهگیلویه و بویراحمد است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.
وی گفت: سال 93 یک مهلت 2 ساله برای تعیین تکلیف کارخانه های شن و ماسه رودخانه ای شهرستان بویراحمد در محدوده پل اول بشار تا پل مختار مشخص شد که اکنون این مهلت به پایان رسیده است.
نیک اقبالی با اشاره به اینکه در این مدت تعدادی از کارخانه های تولید شن و ماسه بویراحمد ساماندهی و در منطقه دلی بجک این شهرستان مستقر شدند، اظهار داشت: اکنون آب منطقه ای، حفاظت محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ساماندهی مابقی این کارخانه ها شرح وظایفی دارند.
وی افزود: این چهار دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید بر اساس شرح وظایف خود اقدام به بررسی روند فعالیت کارخانه های تولید شن و ماسه رودخانه ای شهرستان بویراحمد کنند.
نیک اقبالی بیان کرد: هر کدام از این کارخانه ها که ضوابط قانونی را رعایت نکرده اند متخلف بوده و باید با آنها برخورد قانونی شود.
وی عنوان کرد: همه جوانب امر باید برای برداشت شن و ماسه از رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد مدنظر باشد تا مشکلی در زمینه مسائل زیست محیطی و یا تخریب پل ها و دیگر ابنیه ها ایجاد نشود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا