دانش وتکنولوژی کشت نشایی باید وارد شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، علی اشرف منصوری عصر دوشنبه در شورای تحقیقات سازمان جهادکشاورزی استان تهران افزود: اگر با همین امکانات و شرایط فعلی بخواهیم در ذرت و کلزا کشت نشایی انجام دهیم این شیوه اقتصادی نخواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه مرکز تحقیقات این سازمان باید برای کشاورزان الگو شود، خاطرنشان کرد: محققان این مرکز باید درمزارع و درکنار کشاورزان حضور پیدا کنند تا در زمینه نگهداری باغات ،مبارزه با علف های هرز و چگونگی کاشت، نگهداری و برداشت محصول به الگویی برای کشاورزان تبدیل شود تا بتوانیم درجهت افزایش تولید و افزایش بهره برداری از منابع قدم های اساسی برداریم.
وی با بیان اینکه باید ازهمه ظرفیت های موجود برای افزایش بهره وری درحوزه کشاورزی استفاده کرد خاطرنشان کرد: تاکید رهبرمعظم انقلاب و ریاست جمهوری این است که درهمه بخش ها تولیدات گیاهی، تولیدات دامی و درصنایع وفرآوری محصولات کشاورزی باید تلاش کنیم تا از امکانات موجود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و این کار با افزایش بهره وری درهمه بخش ها امکان پذیر است.
منصوری با تاکید بر لزوم آموزش های ضمن خدمت برای کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: همه کارکنان در مجموعه جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات باید به سمت علمی کردن فعالیت ها ، افزایش توانمندی ویادگیری آخرین یافته های علمی بروند.
وی تاکید کرد: فاصله زیادی باید بین بهره بردار و همکاران بخش جهاد کشاورزی ازنظر علمی باشد؛ به طوری که بتوان به آن ها دانش و تکنولوژی انتقال داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر استفاده ازهمه ظرفیت های موجود گفت: نباید همه فعالیت ها را وصل به منابع وامکانات کرد؛ازهمه ظرفیت های موجود برای افزایش بهره وری درحوزه کشاورزی استفاده کرد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا