کجوار به شهر تبریز پیوست

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز

فرماندار تبریز:

کجوار به شهر تبریز پیوست

فرماندار تبریز گفت: با تصویب شورای عالی شهرسازی، روستای کجوار به محدوده‌ شهری تبریز ملحق شده و به زودی طرح جامع شهرسازی در آن اجرا می شود.

رحیم شهرتی‌فر در جمع اهالی کجوار با تشریح اقدام های انجام شده در خصوص کاهش آلاینده‌های این منطقه، اظهارکرد: مسئولان شهرستان خود را موظف به بررسی وضعیت مناطق حاشیه‌ای شهر و رفع آلاینده ها می‌دانند.
وی توزیع سوخت گاز برای مجتمع پتروشیمی تبریز در سه سال اخیر را عامل موثری در کاهش آلودگی هوای این شهر دانست و افزود: طبق دستور فرمانداری شهرستان تبریز و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، بررسی وضعیت واحدهای بزرگ صنعتی به صورت جدی و مداوم انجام می‌ شود.
وی گفت: هر واحدی که به عنوان آلاینده‌ی محیط شناخته شود با تذکر جدی برای تبدیل سوخت مورد استفاده و رفع آلاینده ها مواجه می‌شود، زیرا که در کنار تولید و صنعت، حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان اهمیت ویژه‌ای دارد.
فرماندار تبریز در پاسخ به سوال اهالی منطقه درخصوص تکلیف انتخابات شوراها در منطقه کجوار در صورت الحاق آن به شهر تبریز اظهارکرد: در صورتی که اقدام های شهرسازی و نهایی شدن تقسیمات کشوری تا زمان شروع ثبت نام کاندیداهای شورای شهر به پایان برسد، این منطقه به عنوان یکی از محلات یا شهرک‌های تبریز جزء این حوزه انتخابیه محسوب خواهد شد.
وی در این خصوص اضافه کرد: در غیر این صورت انتخابات مستقل شورای روستا در کجوار برگزار می‌شود و شورای منتخب روستا تا پایان مراحل اداری الحاق قطعی به صورت رسمی فعالیت خواهند کرد.
دیدار مردمی فرماندار شهرستان تبریز در مسجد جامع کجوار و با حضور شهردار منطقه هفت و معاونان شهرداری منطقه انجام شد.
در این نشست، مسائل زیست محیطی، آخرین وضعیت الحاق منطقه کجوار به شهر تبریز و سایر مسائل و مشکلات اهالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کوجوار یکی از محله های تاریخی شهر تبریز است که در جنوب غرب شهر (جنب پالایشگاه و پتروشیمی) واقع شده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا