رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان آران وبیدگل

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان آران وبیدگل :

نیاز به بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه های راهسازی در شهرستان آران وبیدگل / رفع تصرف 10 هکتار از اراضی دولتی به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال

شهرستان آران و بیدگل با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با اجرای چهار پروژه راهسازی از حالت بن بست بودن در منتهی علیه شمال استان اصفهان خارج شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان آران وبیدگل با دو بخش کویرات و مرکزی در شمالی ترین نقطه استان واقع شده که شامل شهرهای آران وبیدگل، نوش آباد، سفید شهر و ابوزید آباد است و دارای 3 هزار هکتار اراضی دولتی و 270 کیلومتر راه می باشد .

مجتبی آراسته رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان آران وبیدگل در خصوص وضعیت راههای این شهرستان گفت: شهرستان آران و بیدگل با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با اجرای چهار پروژه راهسازی از حالت بن بست بودن در منتهی علیه شمال استان اصفهان خارج شده که این پروژه ها شامل پروژه احداث محور آران وبیدگل به گرمسار، کنارگذر کاشان – آران وبیدگل – مشکات ، باند دوم محور کاشان – سفید شهر و باند دوم محور حسین آباد – قاسم آباد می باشد .

وی درخصوص پروژه احداث محور گرمسار گفت: این محور بطول 110 کیلومتر است که 46 کیلومتر آن در حوزه راههای استحفاظی استان اصفهان و شهرستان آران وبیدگل می باشد که 20 کیلومتر آن تاکنون به مرحله زیر آسفالت رسیده و 26 کیلومتر آن جهت احداث به  250 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

محور کنار گذر کاشان- آران وبیدگل- مشکات هم بطول 43 کیلومتر در این شهرستان در حال انجام است که 30 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و 13 کیلومتر آن جهت انجام به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

احداث باند دوم محور کاشان – سفید شهر نیز بطول 9 کیلومتر با توجه به قرار گیری 5 کیلومتر آن در حریم راه آهن کاشان – قم در حال انجام است و 4 کیلومتر باقیمانده آن در مرحله زیر آسفالت و اجرای ابنیه فنی می باشد و ساخت دو پل بزرگ نوش آباد و سفیدشهر در محل اتصال به این محور نیز در برنامه کار اداره کل راه آهن قرار گرفته تا بخش مرکزی شهرستان به شهرستان کاشان و محور قدیم قم – کاشان و آزاد راه اصفهان- تهران متصل شود .

احداث باند دوم محور حسین آباد به قاسم آباد نیز در ادامه پروژه حرم تا حرم بطول 3 کیلومتر در حال انجام است که امامزادگان هلال ابن علی (ع) در شهر آران وبیدگل را به آقاعلی عباس (ع) در بادرود متصل می نماید .

وی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه املاک و مسکن این شهرستان بیان داشت: با توجه به حجم بالای زمینهای دولتی در این شهرستان اولین یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی در آران وبیدگل مستقر شد که خوشبختانه تاکنون 10 هکتار از این اراضی به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال رفع تصرف شده است .

با پیگیری های انجام شده تاکنون سند دار شدن اراضی شهرک صنعتی صباحی بیدگل به متراژ 66 هکتار و 137 هکتار از اراضی شهرک صنعتی هلال در آران در دست اقدام است و 9 هکتار از اراضی دولتی نیز جهت احداث فعالیتهای ورزشی به این امر اختصاص و واگذار گردیده است .

وی با توجه به شناسایی بیش از 5 محله تعریف شده در قالب بازآفرینی شهری در شهرستان افزود: دو محله دربند، سر کوچه یخچال و بنی طبا با اعتباری بیش از 4 میلیارد ریال در حال باز آفرینی است و بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهری در بخشهای تعریف شده نیاز به همکاری مردم، نهادها وبخصوص شهرداری را می طلبد .

در حوزه فنی واجرایی نیز دو پروژه تکمیل ساختمان فرمانداری شهرستان آران وبیدگل و ساختمان بخشداری کویرات در دستور کار است که تکمیل ساختمان فرمانداری تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است .

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا