مصرف غذاهای آلوده موجب مسموم شدن ذهن و افکار افراد می شود

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

 مصرف غذاهای آلوده موجب مسموم شدن ذهن و افکار افراد می شود

غذا به انسان فکر می‌دهد، بنابراین مصرف غذاهای آلوده موجب مسموم شدن ذهن و افکار افراد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، شهروندان ارشد، همواره از جایگاه بالایی در جامعه برخوردار بوده و هستند، به گونه‌ای که توجه به سلامت آنان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان کشوری بوده و هست.
باغ تجربه یکی از مراکز فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی اصفهان نیز به عنوان مکانی ویژه برای تجمع این افراد در کنار یکدیگر و ایجاد زمینه‌های لازم سلامت روحی آنان در کنار توجه به سلامت جسمی آنان است.
حوضخانه باغ غدیر در همایش” تغذیه سالم در سالمندان” میزبان شهروندان ارشد بود. عدنان زادهوش پزشک، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر و رئیس شورای شهرستان اصفهان نیز میهمان ویژه این مراسم بود تا درباره موضوع سلامت سالمندان به صحبت بپردازد.
زادهوش با بیان اینکه مصرف غذاهای آماده و فست فود عامل مهمی در افزایش انواع سرطان‌ها در جامعه به شمار می‌رود، افزود: بسیاری از پزشکان متخصص معتقدند که سرطان گوارش این روزها به علت افزایش غذاهای آماده 1200 درصد افزایش یافته که این موضوع، ضرورت توجه به مصرف غذای سالم را دوچندان می‌کند.
وی به افزایش چاقی در 80 درصد کودکان اشاره کرد و گفت: در شورای شهر نیز گزارش شد که تعداد زیادی از موادغذایی توزیع شده در بوفه‌های مدارس غیربهداشتی هستند، درصورتی‌که مادران با تهیه غذاهای سالم و بهداشتی در منزل می‌توانند از این دست بیماری‌ها در کودکان جلوگیری کنند.
زادهوش با اشاره به نقش والدین در تأمین سلامت کودکان، تصریح کرد: مادران بدانند که تمیزکردن خانه تنها وظیفه مادری نیست و بین مادری و پرستاری تفاوت زیادی وجود دارد. بنابراین مادران با کسب دانش، اندیشه و دلسوزی موجب انتقال اندیشه خود به فرزند شده و افرادی سالم و صالح را به جامعه تحویل دهند.
وی ادامه داد: پدران نیز باید بدانند که نقش آنان تنها پول درآوردن برای خانه نیست، بلکه باید از شخصیتی محکم و استوار برخوردار باشند تا بتوان در مشکلات بر آن تکیه کرد و فرزندان برای حل مشکلات خود به آنها اعتماد کنند.
زادهوش با تاکید بر بهره‌گیری از فکر و اندیشه در تهیه غذای سالم برای کودکان، بیان کرد: غذا به انسان فکر می‌دهد، بنابراین مصرف غذاهای آلوده موجب مسموم شدن ذهن و افکار افراد خواهد شد.
وی با بیان اینکه تزئین غذا نیز میل و رغبت فرد به مصرف غذای خانگی را افزایش می‌دهد، افزود: اگر می‌بینید که کودک شما علاقه فراوانی به مصرف پیتزا دارد، دلیل اصلی آن رنگ و لعاب زییای آن است، بنابراین سعی شود این دست موادغذایی با رنگ‌های زیبا و با موادغذایی سالم در منزل تهیه شود.
زادهوش با اشاره به مصرف فراوان نوشابه در ایران و رتبه دوم در مصرف در مصرف این ماده مضر در جهان، اظهار داشت: نوشابه از قند و ساکاروز بسیار زیادی تشکیل شده علاوه بر اینکه استفاده از گاز و رنگ‌های مصنوعی و بسیاری از مواد نگهدارنده در آن عامل مهمی در افزایش سرطان‌ها به شمارمی‌رود.
وی بهترین راهکار برای حذف و جلوگیری از مصرف موادغذایی ناسالم را افزایش آگاهی جامعه و مطالبه عمومی عنوان کرد و ادامه داد: درخواست و تقاضای مردم به صورت گسترده و عمومی، عامل مهمی در باخبرسازی مسئولان و در نهایت رفع نواقص به ویژه تهیه غذای سالم برای شهروندان است.
زادهوش تفاوت انسان با حیوان را در برخورداری او از “اختیار” دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم بهترین موادغذایی را غذاهای خوشمزه و ارزان می‌دانند در حالیکه همین موادغذایی ارزان که بیشتر از سوسیس و کالباس تشکیل شده از ارزش غذایی بسیارکمی برخوردار هستند.
شهروندان ارشد به عنوان افراد تأثیرگذار در هر خانواده، نقش مهمی در اعتلای خانواده‌ها ایفا می‌کنند و ویژه‌برنامه‌های باغ تجربه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، فرصت مناسبی را برای افزایش گرایش خانواده‌ها به تغذیه سالم، با تمرکز بر شهروندان ارشد، فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا