آغاز گاه چهارم جشنواره “چهارگاه” با طعم طنز اصفهانی

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

آغاز گاه چهارم جشنواره “چهارگاه” با طعم طنز اصفهانی 
سومین گاه از جشنواره چهارگاه داستان با موضوع داستان کوتاه به پایان رسید و در نهایت این جشنواره منتخبین خود را شناخت.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، پوستر گاه چهارم این جشنواره با موضوع داستان طنز با حضور هنرمندان اصفهانی و برخی مسئولین رونمایی شد.
رئیس دفتر تخصصی زبان و ادبیات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این برنامه گفت: بشر به زیبایی دریافت که آنچه هست را چنان کند که نو به نظر آید و هر کس را به مقصودی که از خواندنش دارد به کار آید.
الهه رضایی ادامه داد: راه عشق تنها یک راه واحد است ولی هر کس اجازه دارد هر تن پوشی را که بخواهد در این راه برتن کند و شما تن پوش داستان را برگزیده‌اید که یکی از زیباترین آنها است و قلمستان و حوضخانه اش خاطره ای شیرین در ایام قلم فرسایی‌تان خواهد شد.
مدیر امور هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه فراموش کردن تخیل را مشکل امروز دانست و گفت: در اسطوره‌های یونان تفکر انسان با دوبال تخیل و تعقل به پرواز در می‌آید. نقدی که بر دنیای امروز ما وارد بوده، این است که توهم به جای تعقل وارد زندگی ما شده است.
محمد عیدی با بیان اینکه یکی از سمبل‌های جامعه به آیین‌ها بر می‌گردد زیرا آیین‌هامحتوای هویتی جامعه هستند، انتخاب موضوع آیین‌ها را به عنوان موضوع گاه سوم داستان هوشمندانه خواند و گفت: دفتر تخصصی ادبیات با هوشمندی و مشورت با بزرگان انگشت تاکید بر داستان گذاشت تا نشستن آیین‌ها در پس داستان‌ها را شاهد باشیم. چهارگاه رفتاری نمادین است که میتوان از آن برای ادامه جشنواره‌ها الگو بگیریم.
در بخش دیگر از این برنامه حامد بذرافکن، نماینده دفتر طنز حوزه هنری اصفهان در مورد گاه چهارم اظهار داشت: گاه چهارم با طعم طنز و با همکاری دفتر طنز حوزه هنری و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و ویژه نامه طنز اصفهان نیمروز وابسته به روزنامه اصفهان امروز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه طنز در روحیه اصفهان جاری است، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش برنامه ریزی شده، بخش اول با نام «اصفهان شهری که هست» با محوریت شهر اصفهان و مشکلات و معضلات آن و بخش دیگر بخش آزاد است.
گفتنی است؛ نفر اول گاه سوم جشنواره چهارگاه مرتضی فرجی، نفر دوم فرشاد موسی زاده و نفر سوم الهه صادقانی بودند که جوایز خود را در اختتامیه این جشنواره دریافت کردند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا