افزایش 40 درصدی سطح معابر کاشان
پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:
معاونت فني و عمراني شهرداري کاشان خبرداد
افزایش 40 درصدی سطح معابر کاشان
معاونت فني و عمراني شهرداري کاشان با بیان اینکه از نیمه سال 1392 تاکنون مساحتی حدود 400هکتارعمليات راهسازي در سطح شهر کاشان انجام شده است، گفت: در دوره جدیدمدیریت شهری 40درصدبه سطح معابر شهر افزوده شده است.
به گزارش مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، مهیارگرانمهر به عملکرد حوزه راهسازي معاونت فنی و عمرانی وپرداخت و اظهار کرد: در دوره مديريت جديد شهري بيش از 730 کيلومتر خط عملیات راهسازی احداث يا در حال اجرا است که به بیان ساده تر طول راهسازي انجام شده معادل طول مسیرکاشان تا شيراز است.
وي با بيان اينکه از 730 کيلومتر لاين راهسازي در حال احداث 418 کیلومتر آن خط مربوط به کمربندی شهری بوده و مابقي جزء معابر داخلی شهری است ، تصريح کرد: از نیمه سال 1392 تاکنون مساحتی حدود 400هکتارعمليات راهسازي در سطح شهر کاشان انجام شده که منجر به رشد حدود 40درصدی سطح معابر شهر در دوره اخیر مدیریت شهری شده است.
معاونت فني و عمراني شهرداري کاشان ادامه داد: بلوارهاي الهيه،دانشگاه ،حرم، شهيدان رفيعي، بلوار حرير مخمل ، بلوار انتهاي صنعت بلوار کویر ، شهرک امام جعفر صادق ، سیمان کویر ، امام حسین ، شهرک سپاه ، شهرک های انتهای صنعت ، خاتم الانبیاء ، بلوار جانجانی و جاده سلامت و… جزئی از توسعه معابر داخل شهر محسوب می شوند و بزرگراه هايي مانند سردار کريمي طاهري، حضرت زهرا(س)، حضرت زينب(س)، مصلي و باقر العلوم(ع) امام خامنه ای ، حضرت قائم و فتح المبین و… رینگ ترافیک شهری یا کمربندی داخل شهری را تشکيل مي دهند.
گرانمهر با بیان این مطلب که اجرای عملیات راهسازی در داخل شهر یا درون محدوده شهری بدلیل وجود مشکلات عدیده تملک و آزاد سازی مسیر بسیار پر هزینه تر و طولانی تر از احداث راه های خارج از شهری است ، تاکید کرد: بر خلاف اینکه معمولاً مدیریت شهری مدیریتی کوتاه محسوب می شود و به دنبال نتایج کوتاه مدت است،این سیاست شخص آقای شهردار مبتنی بر توسعه پایدار و ایجاد زیرساخت های توسعهای بوده است که منجربه ورود شهرداری به چنین عرصه جهادی در دوران رکود اقتصادی حاکم برکشور شده است.
وي اظهارکرد: در راستاي نامگذاري امسال از سوي مقام رهبري مبني بر سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل معاونت فني و عمراني شهرداري کاشان تاکيد ويژهاي بر رعايت اصول فني و کيفي اجرايي عمليات راهسازي دارد و بر همين اساس باتدوين شيوه نامه هاي اجرايي و لازم الاجرا کردن استقاده از «اساس کوهي شکسته» ضمن افزايش عمر لايه زير سازي راه بر کاهش هزينه هايي نگه داشت که سالانه مبالغ سنگيني را به شهرداري تحميل مي کند، گام برداشته است.