شب های شیدایی به نیمه ماه رسید

پایگاه خبری ارک خبر-کاشان:

شب های شیدایی به نیمه ماه رسید

هفتمین شب جشن شب های شیدایی با نیمه ماه رمضان و ولادت کریم اهل(ع) بیت قرین شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان هفتمین شب از مجموعه جشن های شب های شیدایی2 در نیمه ماه رمضان همزمان با ولادت امام حسن علیه السلام در مجموعه رفاهی تفریحی شهروند برگزار شد.

در این جشن که همانند شب های قبل با استقبال بیش از انتظار شهروندان فرهنگ دوست کاشانی برپا شد، برنامه های متنوعی مانند اجرای مسابقات طنز ویژه کودکان و بزرگسالان، مداحی؛ دوبله زنده و جذاب توسط گروه بامبو، تئاتر طنز توسط گروه کاشانه و سخنرانی مذهبی توسط مدیر حوزه علمیه کاشان شبی متفاوت را برای کاشانی ها رقم زد.

در این ویژه برنامه حجه الاسلام فرجی با بیان اینکه ازدواج یک امر الهی است اظهار کرد: ازدواج ثواب نماز را 70 برابر می کند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا می فرماید هر روزتان را به چهار قسمت تقسیم کنید، تصریح کرد: امام می فرماید در روز زمانی برای عبادت زمانی برای تلاش و کار که هم کار مرد بیرون خانه و هم کار زن درون خانه پاداش جهاد دارد و سوم زمانی برای ارتباطات اجتماعی و چهارم زمانی برای لذت ها اختصاص دهید.

مدیر حوزه علمیه کاشان افزود: اگر کسی به لذت هایی که خداوند در وجودش قرار داده مشروعا بپردازد نیروی کافی برای پرداختن به سایر کارهای روزانه را نیز دارد.

فرجی تاکید کرد: پیامبر اکرم می فرماید هیچ مردی حق ندارد به همسرش کوچکترین اهانتی بکند چراکه زن امانت خدا و مردم است و او امانت دار زندگی و مربی فرزندان ماست پس باید زن در آرامش کامل باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند به انسان در ازدواج مودت اعطا می کند، بیان کرد: مودت عشق و محبتی است دو طرفه که کامل ترین نوع احساس است و تبدیل به رحمت می شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: پیامبر اکرم می فرماید زنی که یک لیوان آب به همسرش بدهد خدا به هر جرعه ای که مرد بنوشد شهری در بهشت، بخشش 60 گناه و یک سال عبادت به آن زن پاداش می دهد و اگر مردی به همسرش کمک کند خداوند در قبالش پاداش هزار سال شهید و هزارسال عبادت را به او می دهد و آن پاداش قابل شمارش نیست.

فرجی خاطر نشان کرد: پیامبر فرموده اگر کسی با مهر و محبت به پدر و مادرش نگاه کند خدا پاداش حج به او می دهد.

پایان بخش این جشن باشکوه آتش بازی و پذیرایی بود.

شب های شیدایی2 به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان هرشب ساعت 10و نیم در کنار دریاچه مصنوعی پارک مدنی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا