استاندار یزد:هیچ گونه تأخیری در اجرای احداث طرح توسعه فولادیزد یک جایز نیست

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

استاندار یزد:هیچ گونه تأخیری در اجرای احداث طرح توسعه فولادیزد یک جایز نیست

عملیات اجرایی طرح یزد 1 فولاد آلیاژی ایران روز یکشنبه 28آذر با اعتباری بالغ بر 132میلیون دلار اعتبار ارزی و 315 میلیارد تومان بودجه ریالی با حضور استاندار یزد،مدیر عامل  شرکت فولاد آلیاژی ایران وجمعی از صنعتگران استان   آغاز شد

“سیدمحمد میرمحمدی” استاندار در مراسم افتتاح عملیات احداث طرح توسعه فولاد یزدیک روند فعالیت های شرکت فولاد آلیاژی با ثبت رکوردهای متعدد در تولید، فروش، صادرات و تعداد شیفت های کاری را رضایت بخش دانست و افزود: این موفقیت ها حاصل انسجام و نگرش جامع مدیریت شرکت فولاد است.
وی در خصوص طراحی 20 محصول جدید در فولاد آلیاژی با هدف توسعه پایدار افزود: به نظر می رسد مدیران و کارشناسان این مجموعه با تولید محصول های جدید نگاه به بازارهای خارجی دارند که امید آن می رود به چشم انداز هدف گذاری شده با ظرفیت کامل دست یابند.
وی درباره طرح یزد 1 گفت: این طرح در 2 سال گذشته به دلیل مشکلات متعدد و پایین آمدن قیمت فولاد قرار بود متوقف شود ولی با صرفه جویی و تخفیف 125 میلیارد تومانی در هزینه ها و قراردادها، از امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده و باید در اجرای این طرح، سرعت عمل مدنظر قرار گیرد تا نتیجه این فعالیت ها، اقتصادی و درآمدزا باشد.
میرمحمدی اضافه کرد: طرح یزد 1 با اشتغالزایی بالا و تولیدات خوبی که در آن پیش بینی شده می تواند علاوه بر درآمدزایی و ارزش افزوده، به بازگشت سرمایه و بهبود وضعیت تولید کشور و استان کمک کند.
وی اظهار امیدواری کرد تا طرح یزد 1 فولاد آلیاژی در سه ماهه چهارم سال 1397 و بدون تاخیر به بهره برداری برسد

استاندار یزد طرح توسعه فولاد یزدیک را بازوی توانمند برای پیشرفت بیشتر فولاد آلیاژی ایران دانست و خطاب به دست‌اندرکاران این طرح گفت: هیچ تأخیری در اجرای احداث طرح توسعه فولادیزد یک جایز نیست.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد تولیدات صنایع فولادی کشور، فولاد آلیاژی است، افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران طرح توسعه فولاد یزد یک بدانند که هیچ گونه تأخیری در اجرای احداث طرح توسعه فولادیزد یک جایز نیست

 

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اجرای طرح‌های بهبود مستمر در این شرکت، از اتمام طرح توسعه فولاد یزدیک طی دو سال آینده خبر داد.

،”محمدابراهیم قدیریان” دراین  مراسم با بیان این که از گذشته تاکنون حجم بسیاری از طرح‌های نیمه تمام در حوزه فولاد باقی مانده است، اظهار کرد: ضرب آهنگ اجرای طرح‌ها در دوره جدید تند شده است.

وی در ادامه طرح توسعه فولاد یزد یک را از جمله اقدامات پر ریسک از لحاظ تأمین منابع مالی دانست و بیان کرد: این پروژه به همت تمام پرسنل فولاد آلیاژی ایران از امروز وارد مرحله اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران افزایش تولید، بهبود درآمد و کاهش هزینه‌ها را از جمله اقدامات در دستور کار فولاد آلیاژی ایران در راستای تأمین منابع مالی مورد در این طرح عنوان کرد و ادامه داد: مقرر شده طرح توسعه فولاد یزدیک طی دو سال به بهره‌برداری برسد.

قدیریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طی یک سال گذشته اقدامات مطلوبی در فولاد آلیاژی ایران انجام شده است،‌ گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای امسال، شرکت فولاد آلیاژی ایران در حوزه تولید خود را موظف به 360 هزار تن فروش و 340 هزار تن تولید کرده است.

وی تعریف طرح‌های بهبود مستمر را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای در فولاد آلیاژی دانست و افزود: در سال گذشته کیفیت محصولات به صورت متوسط 55 درصد بوده و امسال به 100 درصد رسیده است.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در ادامه بحث توسعه فولاد آلیاژی را از دیگر اقدامات در دستور کار این شرکت عنوان کرد و گفت: طرح فولاد یزدیک از جمله طرح‌های توسعه‌ای است که علی رغم دغدغه‌‎های زیاد به مرحله اجرای عملیات احداث رسیده است.

وی در پایان با تأکید بر ایجاد هم‌افزایی بیش از پیش خاطرنشان کرد: احداث واحدهای احیاء و گندله‌سازی از دیگر برنامه‌های در دستور کار فولاد آلیاژی ایران است.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا