مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خبرداد: ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در شهرستان اردستان در آینده نزدیک

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خبرداد: ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در شهرستان اردستان در آینده نزدیک

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خبرداد:
ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در شهرستان اردستان در آینده نزدیک

پرداخت 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 8800 واحد صنعتی راکد
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه تاکنون بیش از 8800 واحد صنعتی راکد موفق به عقد قرارداد با بانکها شده اند گفت: تاکنون 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بنگاه ها پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، دکتر علی یزدانی در سفر یک روزه خود به استان اصفهان با حضور در شهرکهای صنعتی اردستان، مهاباد و زواره از روند پیشرفت پروژه های در حال اجرا و مشکلات موجود بازدید و به بررسی و رفع موانع تولید در این واحدها پرداخت .
وی در حاشیه این بازدید با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه نواحی و شهرک صنعتی جدید ؛ از ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در آینده نزدیک در شهرستان اردستان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود مجموعه این تصمیمات ظرف 6 ماه آینده عملیاتی و از سال آینده با مصوبه مجلس شورای اسلامی شاهد شادابی بیشتری در شهرک های صنعتی خواهیم بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد خبر سیما پیرامون قیمت زمین در شهرکهای صنعتی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی برای زمین از واحدهای تولیدی پولی دریافت نمی کند و آنچه که دریافت می شود بابت زیرساخت ها و در قالب حق انتفاع یا بهره برداری است که در این حالت قیمت تمام شده برای شرکت شهرکهای صنعتی برای هر متر مربع در حدود 50 تا 60 هزار تومان است.
وی در ادامه از سرمایه گذارانی که در این شهرک ها مبادرت به سرمایه گذاری کنند از تخفیف های ویژه برخوردار می شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به حق انتفاع 27 هزار تومانی شرکت در شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: با تصمیماتی که امروز اتخاذ شد؛ قرار بر این شد تا در اولین جلسه هیات مدیره سازمان طی دو هفته آینده درباره شهرستان اردستان نیز تصمیم گیری شود تا همین شرایط و تسهیلات نیز برای واحدهای صنعتی اردستان در نظر گرفته شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود 952 شهرک و ناحیه صنعتی در کل کشور گفت:  یکی از اقداماتی که سازمان برای حمایت از صنایع کوچک اتخاذ کرده تشکیل خوشه های صنعتی است که درحال حاظر بیش از 388 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است.
یزدانی یکی دیگر از اقدامات سازمان برای حمایت از بنگاه های کوچک را ورود آنها به فرابورس و بورس کالا عنوان کرد و افزود:  این اقدام از جهت تامین مالی بسیار به نفع بنگاه ها است که البته بنگاه ها برای ورود به فرابورس باید داری صورتهای مالی حسابرسی شده و وضعیت مالی شفاف و همچنین محصول قابل رقابت با سایر محصولات باشند.
وی از آموزش و توجه به تحقیق و توسعه در بنگاه ها به عنوان دیگر اقدام سازمان برای حمایت از بنگاه ها نام برد و ادامه داد: در این راستا سازمان تسهیلاتی را برای آموزش بیش از 100 هزار نفر در کل کشور  را فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی بنابر این بود که 7500 واحد تولیدی راکد و زیر ظرفیت به بهره برداری برسند، اظهار داشت : تا امروز نزدیک به 9000 واحد با بانکها عقد قرارداد و بیش از 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات در کل کشور  به این بنگاه ها پرداخت شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا