​مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در حاشیه گردهمایی مدیران روابط عمومی:

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در حاشیه گردهمایی مدیران روابط عمومی:

افکارسنجی ضرورت توسعه مدیریت موفق است

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: مقوله افکارسنجی یکی از اصلی‌ترین نیازهای مدیران روابط عمومی در برنامه‌ریزی و آینده‌نگری است و باید همه فعالان در فضای روابط عمومی به عنوان سربازان مسیر اعتلای سازمان‌ها، با شناخت افکار عمومی و افکارسنجی عام بتوانند ادامه‌دهنده مسیر خدمت باشند.

به گزارش اداره ارتباطات رسنه‌اي شهرداري اصفهان، هادی نباتی‌نژاد در حاشیه گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و خصوصی در همایش شناخت افکار عمومی با اشاره به ضرورت مقوله افکارسنجی در توسعه مدیریت موفق و عملکرد بنیادی و همچنین برگزاری همایش بزرگ شناخت افکار عمومی با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و خصوصی در اصفهان اظهار کرد: در سال جاری بحث آموزش و پرداختن به نیازهای تئوری در مسیر راه مدیران روابط عمومی‌ها در صدر برنامه‌های مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه افکار عمومی از سال‌ها پیش مورد توجه مدیران اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بوده و امروزه آگاهی از افکار عمومی از مهم‌ترین نیازهای هر نهاد، سازمان، موسسه و … به شمار می‌رود، افزود: بر اساس نظر صاحب‌نظران حوزه مدیریت موفق،  آگاهی از افکار و عقاید یک گروه کمک خواهد کرد تا رفتار احتمالی آن گروه پیش‌بینی شده و تلاش‌های سازمانی در راستای نیازهای گروه تعریف و اجرایی شود.

نباتی‌نژاد همچنین توسعه کشورهای پیشرفته را در گرو سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش و تحقیق دانست و خاطرنشان كرد: پژوهش و تحقیق به عنوان دو مقوله اساسی در چینش ساختار نظام‌مند برنامه‌های مدیریت سازمانی مستلزم دیدگاه مثبت مدیران و مسئولان است به طوری که می‌توان گفت افکارسنجی به عنوان یک روش علمی می‌تواند در همه حوزه‌های نظام اجتماعی مثمرثمر واقع شود و به کمک دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی بشتابد .

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و خصوصی در اصفهان خبر داد و تصريح کرد: با توجه به اینکه تحقیق، پژوهش، افکارسنجی و مباحث موثر در حوزه مدیریتی از شاکله‌های بنیادی در سیاست و برنامه‌های روابط عمومی شهرداری اصفهان به شمار می‌رود، لذا در اقدامی مشترک با مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان همایش بزرگ «شناخت افکار عمومی» امروز برگزار شد که براساس آن جمع کثیری از مدیران روابط عمومی‌ها با حضور در این همایش از مطالب آموزشی اساتید مجرب در حوزه افکارسنجی بهره‌مند شدند.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مقوله آموزش به عنوان ضرورتی بنیادی در مسیر حرکت روابط عمومی‌ها بیش از پیش نیازمند توجه و مدنظر قرار داشتن است، اذعان کرد: ما در سال جاری دغدغه آموزش را در مجموعه مدیریت روابط عمومی به عنوان موضوع اصلی حرکت روابط عمومی‌ها در مسیر از پیش تعیین شده مورد توجه قرار داده‌ایم و همایش شناخت افکار عمومی که امروز برگزار شد در واقع هفتمین همایش آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها است که تعدادی از این همایش‌ها به صورت مشترک و تعدادی ویژه روابط عمومی‌های شهرداری اصفهان برگزار شده است.

وی همچنین از ادامه این روند در سال آینده نیز سخن گفت و ادامه داد: مقوله افکارسنجی یکی از اصلی‌ترین نیازهای مدیران روابط عمومی در برنامه‌ریزی و آینده‌نگری است و باید همه فعالان در فضای روابط عمومی به عنوان سربازان مسیر اعتلای سازمان‌ها، با شناخت افکار عمومی و افکارسنجی عام بتوانند ادامه‌دهنده مسیر خدمت باشند.

نظرسنجی حضوری امکان پاسخگویی برای پرسشگر را فراهم می‌کند

معاون پژوهشی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نيز در ادامه اين گردهمايي روش حضوری را بهترین روش برای نظرسنجی اعلام کرد و گفت: بالاترین میزان پاسخگویی در روش حضوری است که رفع ابهام می‌کند.

مهدی رفیعی با بيان اينكه نظرسنجی دارای انواع مختلفی است و از تکنیک‌های متفاوتی برای نظرسنجی استفاده می‌شود، اظهار كرد: نظرسنجی در سازمان‌ها وجود دارد و نوع دیگر نظرسنجی تخصصی است، در کشورهای دنیا و موسسات تخصصی برای نظرسنجی‌های تخصصی تشکیل شده‌اند، البته موسسات عمومی‌تر هم بر روی نظرسنجی‌های عمومی کار می‌کنند.

وي عنوان کرد: در ایران موسسات نظر سنجی و مرکز افکار سنجی دانشجویان( ایسپا) از سال 1380 تشکیل شده است و کارهای  شاخص در عصر ملی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی  را انجام می دهد. یکی از اضلاع، گفتمان شدن آسیب های اجتماعی نظر سنجی های “ایسپا” بوده که مبنای سیاست گذاری های کشور شده است. برای مقابله با آسیب های اجتماعی در شعبه اصفهان هم به صورت تخصصی وارد بحث شده اند و در این زمینه عملکردهای خوبی داشته اند.

معاون پژوهشی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران تاکید کرد: نظر سنجی را می توان قبل از انجام هر عمل و سیاست گذاری انجام داد و باید در حین اجرا انجام شود و بعد از عمل اثر بخشی را در نظر بگیریم. به تعداد سازمان ها می توان نظر سنجی تالیف کرد و برای هر سازمانی کارکرد متفاوتی وجود دارد. یکی از کارکردهای نظرسنجی این است که  سیاست گذاری را مبتنی بر شواهد می کند و به وسیله آن می توان زمینه اقدمات اساسی را در جامعه میسر کرد و یکی از کارکردهای نظرسنجی در نظر گرفتن همین زمینه ها است. ارزیابی عملکرد مهم بوده و بحثی تخصصی است. البته شاخص های عینی دارد و یکی از ارزیابی های سنجش هم نظرات گروه است.

در تبلیغات میزان جذابیت، اقناع کننده بودن و اثربخشی مهم است

معاون پژوهشی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران اذعان کرد: در جامعه امروز تبلیغات وجود دارد و ارزیابی تبلیغات و هزینه ها که برای انجام کار شده میزان جذابیت، اقناع کننده بودن و اثربخشی برای مخاطب مهم است و میتوان با نظر سنجی ها این موارد را معین کرد. باید منابع رسانه ای مردم را کشف کنیم و مطابق با آن پیش برویم. یکی از کارکردهای نظر سنجی برای هر سازمانی سنجش کارکنان آن سازمان و رضایت شغلی آن سازمان است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا