اولین پاتوق فیلم مستند در کتابخانه مرکزی برگزار می شود

پایگاه خبری ارک حبر- اصفهان:

 

اولین پاتوق فیلم مستند در کتابخانه مرکزی برگزار می شود
اولین پاتوق فیلم مستند روزجمعه 17 دی ماه ساعت 16 با نمایش دو مستند “برد” و “بی شناسنامه ها” در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی سینما با بیان این مطلب گفت: اولین برنامه “پاتوق فیلم مستند” ویژه اکران فیلم های منتخب هشتمین جشن فیلم مستند خانه سینما روز جمعه 17 دی ماه برگزار می شود.
مصطفی حیدری اظهار داشت: این برنامه از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری انجمن مستندسازان سینمای ایران برنامه ریزی شده است.
وی افزود: برنامه اول به اکران فیلم های مستند “برد” ساخته حمید جعفری (برنده جایزه هیأت داوران بهترین تهیه کنندگی از جشن خانه سینما و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، برنده جایزه خلاقیت و نوآوری از جشنواره ویزیون دوریل سوییس و راه یافته به جشنواره های خارجی از جمله بخش پانارومای ایدفا، هات داکس کانادا، سیلونت پاریس و …) و مستند “بی شناسنامه ها” ساخته فرهاد ورهرام اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: فیلم “بی شناسنامه ها” پس از اکران برنامه ها با حضور کارگردان و نیز کارشناس و فیلم ساز “مهدی باقری” مورد تحلیل و نقد قرار می گیرد.
رییس دفترتخصصی سینما ادامه داد: “بی شناسنامه ها” درباره برخی از اهالی استان سیستان و بلوچستان است که بنا به دلایلی شناسنامه نگرفته اند و به همین دلیل نمی توانند از هیچ یک از امکانات دولتی استفاده کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: حضور در پاتوق مستند ویژه عموم شهروندان و علاقه مندان به سینما آزاد و رایگان بوده که می توانند برای شرکت در برنامه ساعت 16 به محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.
گفتنی است؛ فرهاد ورهرام دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک در رشته کارگردانی سینماست که از سال 1352 به صورت حرفه ای کار سینمایی خود را آغاز کرده و این هنرمند به خاطر بیست فیلم مستند کوتاه و بلند که ساخته، جوایز جهانی دریافت کرده و صدها نقد و بررسی درباره آثار سینمای مستند ورهرام منتشر شده است که از جمله آثار مستند سینمایی وی می توان به فیلم های “عروسی پیر شالیار” ، “برگزاری مراسم شترکشی در کاشان” ، “ترکمن های ایرانی” ، “درختان مقدس” ، “کوچ ایل بختیاری” اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا