مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان خبر داد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان خبر داد:

اجرای عملیات فاز نخست خط انتقال پساب شهری به بلوار راوند

مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري کاشان ازاجرای عملیات فاز نخست خط انتقال پساب شهری از دشت اقباليه نوش آباد به بلوار راوند به طول 5 کیلومتر خبر داد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، حمیدرضا ممیز با بیان اینکه اعتبارهزینه شده در خط انتقال پساب شهری به بلوار راوند بالغ بر 800 میلیون تومان است، اظهار کرد: فار اول این عملیات با هدف آبیاری فضای سبز راوند به طول 5 کیلومتر اجرایی شد و در فاز بعدی به طول 10 کیلومتر ادامه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: این پروژه با حفاری و لوله گذاری از تصفیه خانه واقع در دشت اقبالیه نوش آباد با طراحی یک ایستگاه ذخیره آب به حجم 400 متر مکعب و یک ایستگاه پمپاژ با قدرت 75 کیلو وات و دبی 40 لیتر در ثانیه ، با لوله هایی از جنس GRP و قطر 300 میلی متر، فشار کاری 10 اتمسفر و سختی 10هزار است و به سمت مخزن واقع در بلوار قطب راوندی هدایت می شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان با تاکید بر اهمیت مدیریت بهینه آبیاری فضای سبز شهری گفت: کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی و استفاده بهینه از پساب تصفیه شده به عنوان طلای سیاه که امروزه در کشورهای توسعه یافته از این منبع به خوبی استفاده می شود از اهداف اجرایی شدن این طرح است.

ممیز با بیان اینکه اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی مخاطرات جدی را برای دشت ها در پی دارد، هشدار داد : برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی هجوم آب شور به آبخوان آب شیرین و نشست زمین را به همراه دارد و استفاده از این طرح از بروز مشکلات مذکور پیشگیری می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا