سرقت ازحساب 140 مشتري در يک مغازه/ مراقب اسکيمرها هنگام استفاده از دستگاه کارت خوان باشيد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

سرقت ازحساب 140 مشتري در يک مغازه/ مراقب اسکيمرها هنگام استفاده از دستگاه کارت خوان باشيد

گروه استان ها – اصفهان _ با تلاش کارشناسان پليس فتاي استان ، صاحب يک مغازه لوازم آرايشي که با تهيه دستگاه اسکيمر و کارت هاي خام، اطلاعات کارت 140 شهروند را کپي و با رمزي که از مشتريان داشت در فرصت مناسب اقدام به خالي کردن حساب آنها مي کرد دستگير شد.

 

سرهنگ” سيد مصطفي مرتضوي” ، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت:چندي پيش شکايت هاي متعددي از سوي شهروندان مبني بر برداشت هاي غيرمجاز از حساب بانکي آن ها دريافت شد که موضوع بلافاصله به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وي اظهار داشت: در بررسي ها و تحقيقات علمي و تخصصي مشخص شد که تمامي شاکيان از يک مغازه لوازم آرايشي در سطح شهر اصفهان اقدام به خريد کردند.

اين مقام مسئول بيان داشت: کارشناسان بلافاصله با اطلاع از اين موضوع طي هماهنگي با مقام قضائي به محل اعزام و در بازرسي از محل يک عدد دستگاه اسکيمر که مخصوص کپي کردن اطلاعات کارت هاي اعتباري است به همراه  140 عدد کارت کپي شده از روي کارت هاي اعتباري شهروندان کشف كردند.

سرهنگ مرتضوي با اشاره به دستگيري متهم در اين عمليات اظهار داشت: اين فرد تبهکار با تهيه دستگاه اسکيمر و  کارت هاي خامي که در بازار موجود است اطلاعات کارت 140 نفر از شهروندان را کپي کرده و با رمزي که از مشتريان داشت در فرصت مناسب اقدام به خالي کردن حساب آنها مي نمود.

رئيس پليس فتاي استان با بيان اينکه متهم بالغ بر سه ميليارد ريال از حساب مشتريان خود به صورت غيرمجاز برداشت کرده بود، گفت: در اين رابطه حساب هاي متهم مسدود و اموال به سرقت رفته به مالباختگان بازگردانده شد.

اين مقام انتظامي بيان داشت: توصيه ما به شهروندان اين است که در هنگام خريد مراقب باشند صاحب مغازه کارت هاي آنها را به محل ديگري براي کشيدن در دستگاه پوز نبرد و تمام عمليات بانکي در حضور آنها انجام گيرد.

وي افزود: همانطور که مشتريان حق دارند که خودشان از دستگاه پوز استفاده کرده و رمز را نيز خود وارد نمايند ، فروشندگان نيز حق دارند بر عمليات بانکي نظارت داشته باشند؛ بنابراين دستگاه پوز فروشگاه مي بايست در منظر عمومي قرار گيرد و اگر چنانچه فروشنده اي اقدام به مخفي کردن دستگاه پوز کرد، نسبت به اين موضوع مشكوك شده و مراتب را از طريق شماره تلفن 110 به اطلاع پليس برسانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا