دستگيري دو متخلف شكار و صيد به همراه لاشه يك پرنده پاشلك در اراضي حاجي آباد شهرستان شاهين شهر وميمه

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

دستگيري دو متخلف شكار و صيد به همراه لاشه يك پرنده پاشلك در اراضي حاجي آباد شهرستان شاهين شهر وميمه

دو متخلف شكار و صيد به همراه لاشه يك پرنده پاشلك در اراضي حاجي آباد شهرستان شاهين شهر وميمه دستگيرو به مراجع قضايي معرفي شدند.

به گزاش پايگاه اطلاع رساني محيط زيست اصفهان«پارما» از اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شاهين شهر و ميمه، لاشه يك پرنده پاشلك به همراه دو اسلحه ساچمه زني از دو متخلف شكار در اراضي حاجي آباد شاهين شهر كشف و ضبط شد.

با همكاري اداره حفاظت محيط زيست و مامورين نيروي انتظامي شهرستان شاهين شهر دو اسلحه ساچمه زني از متخلفان شكار كشف و ضبط ومتخلفان به همراه لاشه پرنده به مراجع قضايي معرفي شدند.

به استناد ماده ۱۰ قانون شكار و صيد، هرگونه شكار و صيد جانوران‌ وحشي‌ عادي‌ بدون‌ پروانه،‌ مشمول مجازات نقدي‌ از يكصد هزار (۱۰۰۰۰۰) تا يك‌ ميليون‌ (۱۰۰۰۰۰۰) ريال‌ يا ‌از يك‌ ماه‌ تا شش‌ ماه‌ حبس مي باشد.

همچنين بر اساس آخرين نرخ بهاي جانوران وحشي به لحاظ مطالبه ضرر و زيان وارده به محيط زيست جريمه قابل پرداخت از بابت صيد و شكار غير مجاز پرنده پاشلك معادل دو ميليون ريال تعيين شده است كه متخلفين علاوه بر جنبه كيفري جرم، مي بايست مبلغ مذكور را به حساب دولت واريز نمايند.

لازم بذكر است با عنايت به شيوع آنفولانزاي فوق حاد پرندگان دركشور، هرگونه شكار و زنده گيري پرندگان در كشور ممنوع بوده و تا اطلاع ثانوي هيچگونه پروانه جديدي صادر نخواهد شد و در صورت مشاهده هر گونه شكار و تخلف برخورد قانوني با متخلفين بعمل مي آيد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا