ضرورت راه‌اندازی تورهای استان‌گردی برای مسافران نوروزی

پایگاه خبری ارک خبر:

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

ضرورت راه‌اندازی تورهای استان‌گردی برای مسافران نوروزی

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نگاه تخصصی به موضوع گردشگری و اسکان گفت: لازم است که تورهای استان گردی برای مسافران نوروزی راه اندازی شود.

به گزارش ارک خبر به نقل ازنصر، محمدصادق پورمهدی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، با بیان این که تورهای داخل استانی خیلی ضعیف است و راهنمایان گردشگری باید در خصوص نحوه ارایه خدمات مناسب به مسافران و میهمانان آموزش های لازم را فراگیرند اظهار کرد: برای میزبانی از تبریز 2018 آماده می شویم که سفرهای نوروزی فرصت مناسبی برای پذیرایی خوب از مهمانان است.

وی ادامه داد: لازم است راهنمایان گردشگری حداقل به دو زبان انگلیسی و عربی برای این منظور مسلط باشند.

پورمهدی خاطرنشان کرد: اگر چه به دلیل سردی آب و هوای استان در ایام نوروز مسافر زیادی به آذربایجان شرقی سفر نمی کنند، ولی منطقه آزاد ارس پتانسیل خوبی برای جذب مسافر از سراسر کشور به این استان دارد که لازم است منطقه آزاد با ایجاد برنامه های تفریحی در این زمینه گردشگران زیادی را جذب کند.

وی از تشکیل 11 کمیته برای ساماندهی و تسهیلات سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: همه کمیته ها باید هر ماه دو جلسه تشکیل دهند و صورت جلسات را برای ستاد ارسال کنند.

پورمهدی با بیان اینکه تشکیل ستادهای شهرستانی هم در شهرستان بر عهده فرمانداران است، ادامه داد: فرمانداران هر شهرستان در عید نوروز حتما یک نمایشگاه برای عرضه محصولات فرهنگی، کشاورزی و صنایع بومی آن شهرستان دایر کنند.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در ایام نوروز نیز افزود: استفاده از دانش فنی روز و نرم افزارها برای راهنمایان گردشگری ضروری است.

وی همچنین با تاکید بر جدی گرفتن بحث بوم گردی در شهرها و روستاها تاکید کرد: فرمانداران، دهیاران خوش ذوق را در روستاها تشویق به نوع آوری در جذب گردشگر کنند.

وی ضمن انتقاد از امکانات کم آزاد راه پیامبر اعظم (ص) بر احداث دو باب سرویس بهداشتی و نمازخانه در دو طرف عوارضی تا ایام نوروز تاکید کرده و همچنین باز بودن بازار تبریز در ایام نوروز برای بازدید و خرید مسافران نوروزی را نیز خواستار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا