روند رو به توسعه زیرساخت‌های هنرهای نمایشی استان

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

شهردار تبریز در اختتامیه جشنواره استانی فجر عنوان کرد؛

روند رو به توسعه زیرساخت‌های هنرهای نمایشی استان

شهردار تبریز با اشاره به روند رو به توسعه زیرساخت‌های هنرهای نمایشی استان گفت: با افتتاح مرکز همایش های بین المللی تبریز که امکان میزبانی همزمان ۲ هزار نفر را دارد، بخش بزرگی از نیازهای هنری شهر رفع می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازشهریار:دکتر صادق نجفی در آیین اختتام دومین جشنواره استانی تئاتر فجر، معضلات اجتماعی را ریشه در توجه نکردن به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دانست و افزود: باید در این عرصه فعالیت بیشتری انجام داد و به قشر هنرمند توجه بیشتری کرد.

نجفی با تشریح ویژگی های مدنی و تاریخی تبریز اظهار داشت: از جمله آثار تاریخی دارای قدمت این شهرستان ربع رشیدی تبریز با بیش از ۷۵۰ هزار قدمت، ارک علیشاه و مقبره الشعرا است که فرهنگ و تمدن این مردم را نشان می دهند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ هویت و جایگاه تبریز اظهار کرد: در این راستا در نقاطی از شهر که تبریز در زمان های قدیمی پایتخت ایران بزرگ بود، نمادهای مرکز حکومتی احداث می شود تا جوانان بدانند که چنین زمانی مقر حکومتی صفویه، قره قویونلوها و ایلخانیان بوده‌است.

شهردار تبریز با بیان اینکه در زمان های مختلف تاریخ، تبریز جزو ۱۰ شهر دنیا از نظر جمعیت و سایر امور بود، یادآوری کرد: همه به ویژه جوانان باید بدانند که مردم تبریز از نسل علامه ها، شهریارها، ستارخان و باقرخان و فرزندان و همرزمان باکری هستند و انتشار این آگاهی به عهده هنرمندان است.

نجفی با اشاره به وظیفه مسئولان برای حمایت از هنرمندان ادامه داد: تبریز باید به هویت و جایگاه پرافتخار گذشته خود بازگردد و به همین علت نیز این شهر به عنوان اولین پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.

وی گفت: برای شروع توسعه پرسرعت تبریز از سال ۲۰۱۸ همه هنرمندان باید در عرصه فرهنگی فعال باشند؛  در این صورت می‌توان به تحقق شعار ‘هر شهروند یک میزبان’ بیشتر امیدوارتر بود.

نجفی، از هنرمندان به عنوان انسان های آگاه و دارای احساس یاد کرد و افزود: اقشار فرهنیخته، علاوه بر دانایی، احساسی دارند که هر لحظه می توانند نقش اثرگذار در جامعه ایفا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا