تلاش دولت تدبیر و امید در کنترل تورم و رفع تنش ها قابل تقدیر است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، داود محمدی روز جمعه در هشتمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حادثه دیدگان سانحه آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران، افزود: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقای شبکه اینترنت استان از 20 گیگ به 80 گیگ طی 3.5 سال گذشته و قول مساعد برای افزایش آن به 240 گیگ باید تشکر کرد.
وی، تعداد مشترکان اینترنت استان را با رشد 5 برابری از 65 هزار به 365 هزار مشترک اعلام و یادآور شد: این در حالی است که در زمان فعالیت دولت یازدهم شبکه انتقال مخابرات استان از رشد 500 درصدی برخوردار بوده و با تخصیص یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه های مخابراتی و فیبر نوری کارهای ارزشمندی در استان صورت گرفته است.
نماینده دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه از وزیر ارتباطات خواست تا میزان بهره مندی روستاهای استان در زمینه اینترنت پرسرعت را از 105 به 400 روستا تا اوایل سال آینده افزایش داده و تلفن همراه اول نسل سوم و چهارم را که تنها به چند شهر استان محدود می شود را به 10 تا 15 شهر ارتقا دهد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تسریع در روند اجرایی دیتا سنتر استان که با پیشرفت 90 درصدی روبرو است و نیز اعتبار لازم برای نگهداری از شبکه ها و تقویت آنها از دیگر درخواست های ما از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی در ادامه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که رئیس کمیسیون مشترک ایران و 8 کشور همسایه است خواست تا با رفع موانع موجود بر سر راه افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان از جمله کشمش، زیتون و پسته کشاورزان و صادرکنندگان استان را امیدوارتر کند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور خارجه دولت تدبیر و امید در طول 3.5 سال گذشته خدمات مطلوبی را ارائه داده اند که جای تقدیر و تشکر از مسئولان عالی را دارد.
سیده حمیده زرآبادی اضافه کرد: بررسی برجام از دیدگاه فعالان اقتصادی نشان می دهد که این توافق دستاوردهای مطلوبی را با خود به همراه داشته و منشا بسیاری از خدمات به مردم بوده است.
به گفته وی، ارائه خدمات دولت الکترونیک گامی بسیار موثر در زمینه اقتصاد مقاومتی است و با این برنامه می توان بسیاری از هزینه ها را کنترل و ظرفیت های راکد بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعی را فعال کرد.
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه یادآور شد: دشت قزوین ظرفیت فراوانی را در زمینه کشاورزی دارد و علی رغم اقدام های صورت گرفته، در زمینه کشمش حمایت جدی را از سوی دولت در این زمینه شاهد نبودیم.
روح الله بابائی صالح افزود: شهرستان بوئین زهرا عامل مهم تولید پسته است و امیدواریم با عزم جدی مسئولان و حمایت همه جانبه دولت شاهد افزایش میزان تولید این محصول همراه با تولید و برداشت گندم در سطح شهرستان و استان باشیم.
6101/8054 * خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اسدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا