آغاز به کار یگان حفاظت در سازمان بنادر

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در آیین معارفه نخستین فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی به تشکیل یگان حفاظت این سازمان بر عزم راسخ پلیس پیشگیری به نمایندگی از مجموعه نیروی انتظامی در حمایت از یگان‌های حفاظت و هدایت آنها برای انجام بهتر حفاظت از اماکن، تاسیسات و اموال عمومی و دولتی تاکید کرد.
سردار شرفی به فعالیت قریب به 100 هزار تن در موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی کشور اشاره کرد و افزود: می توان از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف سازمان بنادر و کشتیرانی و دریانوردی بهره‌برداری مطلوب کرد.
این مقام ارشد ناجا ادامه داد: این ظرفیت می‌تواند در خدمت اجرای احکام قضائی معوقه سازمان بنادر، مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و نیز مواد مخدر قرار گیرد که با تشکیل یگان‌های حفاظت و تعامل مستمر آن با پلیس، انجام چنین اموری از این پس شتاب بیشتری خواهد گرفت.
سردار شرفی با بیان اینکه رویکرد پلیس در مباحث انتظامی و خدمات‌رسانی، رویکرد ایجابی با محوریت پیشگیری و مشارکت اجتماعی است، گفت: برون‌سپاری توسعه امنیت از برنامه های هدفمند و پیگیر است و برنامه ‌ها و رایزنی ‌های بسیاری در این زمینه داشته ایم تا با برپایی یگان ‌ها و موسسات حفاظتی و مراقبتی بتوانیم سازمان‌ها و مردم را در تامین نظم و امنیت مشارکت دهیم.
وی به گستردگی حوزه ماموریت و وظایف ناجا به ویژه در پلیس پیشگیری و نیز راه‌اندازی یگان‌های حفاظت دستگاه‌های کشوری و دولتی اشاره کرد و گفت: ماموریت‌های ناجا در سال‌های اخیر به صورت مستمر گسترش داشته و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با قبول مسئولیت و مشارکت بیشتر از سوی مردم و سازمان‌ ها در امر تامین امنیت، نیروی انتظامی تمرکز خود را بر مسائل راهبردی‌ تر افزایش دهد.

** تعامل سازمان بنادر و دریانوردی و پلیس
محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم یاد شده به نقش اساسی پلیس در برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: گارد مسلح سابق سازمان بنادر که زحمات بسیاری در عرصه امنیت سازمان متحمل شده است از این پس بخشی از یگان حفاظت خواهد بود و امیدواریم که این یگان پیشرفت روزافزونی داشته باشد.
در این مراسم ، سرهنگ محمدجعفر اطمانی، به عنوان نخستین فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد
اجتمام9105**1776
تنظیم: معصومه نیکنام ** انتشاردهنده: لیلا خطیب زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا