78 مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو؛انتقال 27 مجروح به بیمارستان/ مقامات در محل حادثه

حسن عباسی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 51 مصدوم این حادثه نیز با حضور عوامل اورژانس به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان حادثه نیروهای آتش نشان هستند اظهار کرد: درحال حاضر 250 نیروی اورژانس تهران با استقرار در محل حادثه ساختمان پلاسکو، مشغول ارائه خدمات درمانی به مصدومان هستند.
عباسی در خصوص آمارهای منتشره در شبکه های اجتماعی مبنی بر تلفات جانی این حادثه تصریح کرد که تاکنون کسی از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج نشده و هیچ گونه امار رسمی مبنی بر فوت در این حادثه نداشته ایم.

* حضور دادستان تهران در محل حادثه
عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز عصر امروز با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو تهران، از روند عملیات امداد و نجات نیروهای امدادی در محل بازید و بر همگاری دستگاه قضایی در صورت نیاز برای خدمت رسانی بهینه به مصدومان تاکید کرد.

* ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد که مرجع رسمی اخبار حادثه ساختمان پلاسکو، کمیته مدیریت بحران تهران است و با توجه به آشفتگی اخبار منتشره، شورای عالی امنیت ملی به همه رسانه ها اعلام کرده «تنها آمار اعلام شده از طریق کمیته مدیریت بحران تهران معتبر و قابل استناد» است.

* حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در محل حادثه
فرید اولاد قباد، طیبه سیاوشی و فاطمه سعیدی سه نماینده زن مجلس شورای اسلامی عصر امروز در محل حادثه ساختمان پلاسکو حاضر و ضمن بازدید از روند خدمت رسانی ، بر تلاش هرچه بیشتر برای ارائه خدمات درمانی مناسب به مصدومان و اتمام عملیات آواربرداری و پاکسازی محل تاکید کردند.

* وضعیت روحی نامناسب برخی از نیروهای آتش نشانی
براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، برخی از نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به دلیل گرفتار شدن برخی از همکارانشان در زیر آوار ساختمان پلاسکو همچنین حجم کار برای آواربرداری، نجات و خدمت رسانی مصدومان، شرایط روحی مناسبی ندارند.

* گاز منطقه محدوده ساختمان پلاسکو همچنان قطع است
شرکت گاز استان تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد به منظور حفظ ایمنی، شبکه گاز محدوده ساختمان پلاسکو تا برقراری شرایط مناسب و ایمنی در سطح منطقه، همچنان قطع است.

* سرایت آتش به ساختمان مجاور مجتمع تجاری پلاسکو
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به اخبار منتشره در خصوص سرایت آتش به ساختمان مجاور پلاسکو گفت که کاربری این ساختمان پارکینگ است و استفاده مسکونی ندارد.
سیدجلال ملکی افزود: ماموران آتش نشانی مراقب اوضاع هستند و دراین زمینه نگرانی وجود ندارد.

* خروج 3 تن از زیر آوار پلاسکو
رئیس اورژانس کشور نیر عضر امروز از خروج سه تن از افراد گرفتار در زیر آوار ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: این افراد زنده هستند و به منظور دریافت خدمات درمانی مناسب و مطلوب به بیمارستان انتقال داده شدند.

* فروش روزانه طرح ترافیک در روز شنبه 2 بهمن ممنوع شد
شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور تسهیل عملیات عمرانی و امدادی در محدوده چهار راه جمهوری و معابر اطراف ساختمان پلاسکو علاوه بر اعمال محدودیت های ترافیکی اعلام شده ، طرح ترافیک روزانه در روز شنبه مورخ ٢ بهمن ماه نیز به فروش نمی رسد.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 و 5 دقیقه صبح امروز دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان بطور کامل تخریب شد و فروریخت.
براساس اعلام مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو تهران حدود 70 مصدوم داشته که 23 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.
تهرام 7243//2079// 1625
خبرنگار: جواد آل داود – انتشار دهنده: محسن فتاحی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا