سازمان ملل بر اجرای کامل برجام تاکید کرد/ ایران به تعهدات خود پایبند بوده است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از پایگاه رسمی سازمان ملل، وی تصریح کرد، ضرورت دارد که همه کشورهای طرف برجام به صورت برابر، از این توافق بهره مند شوند و با حسن نیت آن را ادامه دهند.
وی افزود، این امر می تواند به امید ملت ایران در پیوستن به اقتصاد جهانی و رسیدن به نتیجه مطلوب در خصوص پرونده هسته ای ایران در شورای امنیت، کمک کند.
فلتمن نسبت به دومین سال اجرای برجام ابراز امیدواری کرد و افزود: جامعه جهانی باید در بلند مدت در اجرای برجام مشارکت داشته باشد.
بر اساس این گزارش، در نشست بامداد پنجشنبه شورای امنیت که به بررسی دومین گزارش دبیرکل سازمان ملل درخصوص اجرای قطعنامه 2231 برجام اختصاص داشت آمده است: از زمان اجرای برجام، آژانس بین المللی انرژی هسته ای پنج گزارش منتشر کرده که در این اسناد تداوم پایبندی و عمل ایران به تعهدات خود در خصوص (برنامه) هسته ای ثبت شده است.
همچنین در بیانیه ای «فدریکو موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در ارتباط با اولین سالگرد اجرای برجام نیز آمده است، لغو تحریم ها به افزایش بازرگانی و سرمایه گذاری در ایران منجر شد که این امر می تواند در بهبود سطح معیشت ملت ایران موثر باشد.
خاورم**9363*شبس*1613* مترجم: محمد تدو*انتشار: عبدالله غفاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا