امام زادگان همان شاخه هاي شجره طيبه اي هستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

امام زادگان همان شاخه هاي شجره طيبه اي هستند

امام جمعه موقت كاشان گفت: امامزادگان درس ايثار، شهامت، استقامت و از خود گذشتگي به نسل هاي گذشته و نسل امروز آموخته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علي احتشام پنجشنبه شب در ايام سالروز رحلت حضرت موسي مبرقع، فرزند بلافصل حضرت جوادالائمه(ع) در بارگاه ملکوتي حضرت سلطان امير احمد(ع) فرزند بزرگوار ايشان به شرح شجره طيبه خاندان نبوت پرداخت و گفت: اين امام زادگان همان شاخه هاي شجره طيبه اي هستند که در قرآن کريم به آن اشاره شده است.

وي با اظهار تأسف از اينكه در شهري مانند كاشان كه عنوان دارالمومنين را دارد كمتر به اين ستارگان درخشان آسمان ولايت و امامت پرداخته شده است، افزود: متاسفانه با توجه به جايگاه رفيع سفير ولايت و امامت، حضرت سلطان امير احمد(ع) اين امامزاده در غربت قرارگرفته است و آنگونه که شايسته اين بزرگوار است توجه نشده است.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: براي معرفي اين امامزادگان كه در غربت قرارگرفته اند نيازمند توجه همگاني مردم و مسؤولان شهرستان هستیم تا در جهت شناساندن و ارتقاي جايگاه امامزادگان در شهرستان و منطقه اهتمام ويژه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی احتشام در ادامه امامزادگان را ذخائر معنوي دانست و با اشاره به اينكه، امامزادگان درس مقاومت و استكبار ستيزي را به ما آموختند، اظهار داشت: امامزادگان درس ايثار و شهامت و استقامت و از خود گذشتگي به نسل هاي گذشته و نسل امروز آموخته اند.

وي به لزوم آشنايي با سيره امامزادگان و مطالعه زندگاني آن بزرگواران اشاره و عنوان كرد: در طول تاريخ وقتي ما به زندگي امامزادگان نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که آنان با مجاهدت‌هاي خود و با تحمل زحمات و صدمات بسيار زياد آيين مقدس اسلام و معارف نوراني مکتب را تبليغ و ترويج كردند و در اين راه به شهادت رسيدند و با خون پاک خود شجره طيبه اسلام را آبياري کردند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا