تعداد سمن ها در دولت یازدهم به هزار و 500 مورد رسید

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، مسعود سلطانی فر روز شنبه در نخستین کنگره ملی مدیریت امور جوانان که در هتل المپیک برگزار می شود، با اشاره به این که جوانان سرمایه اصلی توسعه و پیشرفت کشور هستند، گفت: دولت موانع مشارکت جوانان را از سر راه آنان برداشته است.
وی با تاکید بر این که جوانان نقش محوری در توسعه ایران داشتند، گفت: جوانان در طول چهار دهه اخیر، در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشتند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به نقش جوانان گفت : امام خمینی جوانان را بزرگترین حامی خود قلمداد می کردند و اعتماد ایشان به جوانان ظرفیت خوبی برای حضور آنها در عرصه های گوناگون مهیا کرد.
وی در ادامه نگاه رهبری را نیز در راستای حمایت جوانان دانست و گفت : مقام معظم رهبری نیز بیش از دیگران جوانان را سرمایه اصلی کشور می دانند و همواره به دستگاه اجرایی توصیه می کنند.
سلطانی فر در ادامه با تاکید بر این که رفع مساله جوانان در چهار چوب یک دستگاه اجرایی ممکن نیست، گفت : رفع مشکلات جوانان فرابخشی است و نیازمند همکاری همه دستگاه های کشور است.
وی به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در رفع مشکلات جوانان اشاره کرد و گفت : نخستین جلسه شورای عالی جوانان در زمان ریاست جمهوری ایشان برگزار شد و در دوره اصلاحات برگزاری جلسات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برنامه ریزی شد.
وزیر ورزش و جوانان گفت :دوره طلایی پسابرجام به توانمندی و آموزش جوانان بستگی دارد، به منظور بالفعل کردن این نیروی عظیم نیازمند مشارکت ستادهای ساماندهی هستیم.
سلطانی فر با بیان این که مشارکت جوانان می‌تواند بهبود وضعیت آنان را مانند افزایش رفاه و خشنودی آنها در پی داشته باشد، افزود :منابع مالی قابل توجهی در برنامه ششم توسعه برای حوزه جوانان اختصاص یافته است.
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این کار حوزه جوانان را در آستانه تحولی چشمگیر قرار داده است، البته توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیازمند حمایت و منابع مالی زیادی است.
سلطانی فر با تاکید بر این که جوانان امیدوار، با نشاط و مشارکت‌جو، سرمایه اصلی کشور در جهت تحقق ایرانی آزاد و آباد هستند گفت: دولت تدبیر و امید در جهت رفع بسیاری از موانع به منظور افزایش مشارکت نهادمند جوانان تلاش می‌کند به گونه‌ای که تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان از 50 سمن به 1500 سازمان مردم نهاد افزایش یافته است.
در حال تکمیل..
اجتمام **3377**1569
خبرنگار: سمانه زین العابدین ** انتشار: علی حبیبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا