باند سارقان دخل مغازه ها در اراک متلاشی شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یوسف سپهوند افزود: مدتی قبل فردی در تماس تلفنی با پلیس 110 اعلام کرد که دخل مغازه اش توسط افرادی ناشناس سرقت شده است.
وی بیان کرد: ‌با حضور تیم های انتظامی در محل و در بررسی دقیق موضوع، مشخص شد که 2 جوان با شگردی خاص فروشنده را گمراه و اقدام به سرقت وجوه نقد دخل مغازه کرده اند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در روند تحقیقات پلیس مشخص شد که چند سرقت دیگر به این صورت رخ داده که موضوع با حساسیت ویژه دنبال شد و در نهایت متهمان شناسایی شدند.
سرهنگ سپهوند عنوان کرد: محل سکونت یکی از سارقان در تهران شناسایی شد که این فرد با هماهنگی دستگاه قضایی و اعزام تیمی از ماموران به تهران دستگیر شد.
وی گفت: متهم دیگر نیز در شهرستان اراک شناسایی و دستگیر و متهمان در بازجویی های صورت گرفته به 9 فقره سرقت از دخل مغازه ها اعتراف کردند و با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی توصیه کرد: ‌استفاده از تجهیزات ایمنی در واحدهای صنفی از ابزارهایی است که ضمن داشتن ماهیت پیشگیرانه از بروز سرقت می تواند در صورت بروز جرم، در روند تحقیقات پلیس و کشف جرم موثر باشد.

*** توقیف وانت نیسان با 54 میلیون ریال خلافی در ساوه
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک دستگاه خودروی وانت نیسان با 54 میلیون ریال خلافی در شهرستان ساوه توقیف شد.
سرهنگ ایرج کهریزی افزود: این خودرو در راستای اجرای طرح ترافیکی و کنترل خودروهای عبوری در محور ساوه – تهران توقیف و در استعلام صورت دارای 54 میلیون ریال خلافی پرداخت نکرده بود.
رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: این خودور برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

*** دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در اراک
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در اراک دستگیر شد.
سرگرد مصطفی نوروزی افزود: مدتی قبل با شکایت فردی در خصوص انتشار پیام هایی توهین آمیز در فضای مجازی از فردی ناشناس موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: تحقیقات کارشناسان پلیس برای شناسایی این فرد آغاز و سرانجام متهم شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم به خاطر اختلاف حساب و به واسطه خرید خودرو از فرد شاکی این اقدام را مرتکب شده است.
سرگرد نوروزی گفت: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.
جرایم استان مرکزی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته است.
3005/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا