رئیس صنعت گلستان: برجام فرصت جذب سرمایه گذار خارجی را فراهم کرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه ایرنا از روابط عمومی این سازمان، حسینقلی قوانلو در نشست نمایندگان تجاری وبازرگانی کشور آلمان با مسئولان دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی استان، اظهار داشت: گلستان بخاطر شرایط ویژه در زمینه های اقتصادی آمادگی جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد.
وی گفت: استان گلستان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار گرفته که خلیج فارس را از طریق مسیر ریلی به کشورهای آسیای میانه وصل نموده است و منطقه آزاد اینچه برون نیز فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی خواهد بود.
قوانلو افزود: با توجه به ظرفیت های کشاورزی و تولید محصولات دام و طیور در استان، شرکت های خارجی از جمله آلمانی می توانند در منطقه آزاد اینچه برون در زمینه ایجاد صنایع مرتبط سرمایه گذاری داشته و برای صادرات به روسیه و آسیای میانه از این مسیر استفاده کنند.
به گفته وی؛ یکی از شرایط برای جذب سرمایه گذار خارجی در استان این بوده که به جای مواد اولیه، محصول تولید و سپس صادر شود.
وی همچنین اظهارداشت که وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده هر گونه همکاری و آماده سازی استان جهت جذب سرمایه گذاران و مشارکت در امر توسعه صادرات است.
قوانلو اظهار امیدواری کرد: ارتباطات میان هیات تجاری آلمان با فعالان اقتصادی گلستان ادامه یافته تا منجر به نتایج مطلوب و ملموس شود.
هیات دو نفره آلمانی اواخر هفته گذشته به نمایندگی از 20 شرکت این کشور به استان گلستان سفر کرد و ضمن بازدید از واحدهای تولیدی،نشستی با تجار و مسئولان اقتصادی برگزار و با برخی از جاذبه های گردشگری استان آشنا شد.
6204/1648
تنظیم کننده: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا