مجلس خواستار واگذاری اداره صنعت گردشگری به سازمان میراث فرهنگی است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، بهرام پارسایی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر این اساس صنعت گردشگری که زیر نظر 2 مجموعه اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت اداره می شد به طور مستقیم و متمرکز زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.
پارسایی اضافه کرد: طبق این قانون، صنعت گردشگری به شکل مستقل و توسط یک مجموعه اداره خواهد شد و تمام بخش های مرتبط با گردشگری شامل بخش خصوصی، بخش دولتی و اماکن میراثی زیر نظر میراث فرهنگی فعالیت خواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه یک سوم ظرفیت ها و توان گردشگری کشور در استان فارس مستقر است این اقدام می تواند کمک بزرگی برای توسعه صنعت گردشگری این استان باشد.
نماینده مردم شیراز گفت: یکی دیگر از مواردی که گنجاندن آن در برنامه ششم توسعه مطرح شد، بحث هیات امنایی اداره شدن برخی اماکن مانند آرامگاه های حافظ، سعدی و مجموعه زندیه است که این اتفاق کمک خواهد کرد که درآمدهای این مراکز در استان بماند و صرف اداره امکان شود.
وی، در مورد پیشنهاد اختصاص 500 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای کشور نیز گفت: بر این اساس بنا شد که با موافقت رهبر معظم انقلاب 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی هزینه شود.
پارسایی گفت: امیدواریم تغییرات جزیی که از سوی مجلس شورای اسلامی بر روی بودجه پیشنهادی دولت انجام می شود توسط دولت نیز اعمال شود.

** تلفات تصادف های درون و برون شهری نگران کننده است
وی، در بخش دیگری از مطالب خود، بروز حوادث جاده ای و میزان تلفات ناشی از تصادفات درون و برون شهری را نگران کننده دانست و افزود: راه، نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد اما آنچه در این میان مهمتر و تاثیرگذارتر است بحث ایمنی وسایل نقلیه است اما آنچه در کشور و توسط خودروسازان داخلی تولید و در اختیار مردم قرار داده می شود فاقد هرگونه ایمنی است.
پارسایی اضافه کرد: بعضا حوادثی مانند واژگونی یک اتوبوس که ممکن است چندین کشته در پی داشته باشد در ذهن مردم و مسئولان تا مدت ها می ماند اما به آن هزاران نفری که به تدریج در حوادث رانندگی در جاده های کشور جان می بازند توجه چندانی نمی شود.
او گفت: به نظر می رسد برخی از جریان هایی که پشت صنعت خودروسازی کشور قرار دارد اجازه نمی دهند که خودروهایی با کیفیت و ایمنی مناسب تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.

** صدا و سیما برنامه های مخاطب پسند تولید کند
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در مورد مباحث مطرح شده پیرامون پارازیت در این کلانشهر نیز بیان داشت: این موضوع را ما پیشتر از طریق وزارت کشور پیگیری کردیم اما آنچه مسلم است این است که وجود یا نبود پارازیت در شهر باید توسط سازمان انرژی اتمی بررسی و اعلام شود.
پارسایی ادامه داد: بی شک اگر پارازیت وجود داشته باشد، تهدیدی برای سلامت شهروندان خواهد بود و اگر به فرض وجود پارازیت این کار برای ایجاد مانع برای دسترسی به شبکه های ماهواره ای انجام می شود باید صدا و سیما در تولید برنامه های خود تجدید نظر و برنامه هایی تولید کند که برای مردم جذابیت داشته باشد.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی، بودجه صدا و سیما را 120 درصد افزایش داده و صدا و سیما نیز بهتر است به جای حرکات سلبی به دنبال تولید برنامه های متنوع و مخاطب پسند باشد.

** آتش سوزی پلاسکو تهران، زنگ خطری برای مدیران شهری
نماینده مردم شیراز، ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران و تخریب این بنا که روز سی ام دی ماه 95 رخ داد، اظهار داشت: این حادثه باید زنگ خطر و تجربه ای برای تمام مدیران به ویژه مدیران شهری سراسر کشور و شهر شیراز باشد.
پارسایی اضافه کرد: امروز این تهدید در بافت تاریخی و فرهنگی بازار وکیل شیراز نیز وجود دارد که بهتر است تا قبل از وارد آمدن خسارت های جبران ناپذیر به فکر افزایش ایمنی اینگونه مکان ها باشیم.

** وضعیت مراکز درمانی شیراز نامطلوب است
وی، در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت مراکز درمانی شهر شیراز را نامطلوب توصیف کرد و گفت: مدیران حوزه بهداشت و درمان شهر شیراز باید پاسخگو باشند که چرا در سال های گذشته هیچ تحول و اتفاق خاصی در حوزه بهداشت و درمان این شهر صورت نگرفته است.
او افزود: تمام مسائل و مشکلاتی که امروز در مراکز درمانی شیراز شاهد آن هستیم به سوء مدیریت باز می گردد و ما نیز چون مساله سلامت مردم مطرح است با تمام توان مطالبات مردم را دنبال خواهیم کرد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا